СЕНЗАЦИЈА: Робот открио органске молекуле на комети

КЕЛН - Робот Филе пронашао је органске молекуле, као и неочекивано тврђе тле на комети 67П/Чурјумов-Герасименко, саопштили су данас научници на основу анализе првих података из узорака.
Велико откриће (Дневне.рс)

Мала сонда, величине веш машине, упала је у суботу у хибернацију када су се њене батерије испразниле. Претходних 60 сати провела је у истраживању комете која јури ка Сунцу брзинон од 18 километара у секунди. Контролни центар у Келну, којим руководи Немачки ваздухопловни центар (ДЛР), саопштио је да је упркос трапавом слетању и нахереном положају Филе прикупио гомилу драгоцених података за анализу. "На путу смо да постигнемо боље разумевање комета", казао је Екехард Курт, научни директор пројекта. Прве анализе показују да је сонда у атмосфери комете пронашла органске молекуле које представљају елементе живота на Земљи. Ово откриће могло би да разјасни да ли су састојци битни за настанак живота на нашој планети стигли са кометама.
Прочитајте још:Тигар терорише Парижане(ВИДЕО) Мистерија у Русији, удар метеора или НЛО?
Остале анализе показују да је површина комета већим делом прекривена ледом и танким слојем прашине дебљине 10 до 20 центиметара. Након 10-годишњег путовања, сонда Розета је прошле среде успешно спустила роботску лабораторију на површину комете 67П/Чурјумов-Герасименко. То је први пута у историји да је један људски објекат слетео на површину комете. Извор: Танјуг