Најновије

"Пилоти нису били обучени за лет у оваквим условима"

БЕОГРАД - Хеликоптер јесте био једна од најбољих наших летелица, посада јесте била искусна, али се мора узети у обзир и доношење иницијалне одлуке, каже Петар Војиновић.
Транспортни хеликоптер ВС (Фото: vs.rs)

Транспортни хеликоптер ВС (Фото: vs.rs)

"Поред неповољних услова, имали смо стресну ситуацију када је у току спашавање једног живота. Хеликоптер јесте био опремљен, посада је била обучена, међутим, питање је да ли су они ово изводили и у реалности, али и цела динамика доношења одлуке да се полети можда не зависи од њих", рекао је ваздухопловни новинар Петар Војиновић гостујући у вестима Б92. Војиновић каже да само полетање спасилачке посаде није био проблем, али да је део од Рашке до Београда можда најспорнији приликом доношења одлуке о слетању и напомиње да цела динамика доношења одлука не зависи само од посаде већ и од органа који су то проценили. "Оно што смо и на конференцији могли да сазнамо је да је проблем био да се спасилачка мисија заврши. Колико смо чили посада је неколико пута мењала правац приликом покушаја слетања на аеродром. Уколико лет није могуће безбедно довршиити не би требало да се доводи у питање безбедност посаде, било чији живот да је у питању“, навео је Војиновић. Говорећи о смањеној вертикалној видљивости Војиновић је рекао да морамо време лета узети у обзир. "Неколико авиона је пребачено на Темишвар, али нисмо сигурни да ли се то десило баш у тренутку када је хеликоптер требало да слети“, истакао је Војновић и додао да је видљивост била смањена између 20 и 90 метара. Како истиче, реч је о инструменталном слетању. "Дакле, слетање је било под контролом контроле лета која га је наводила како да слеће. У трећем покушају се нешто догодило“, рекао је Војиновић. Према његовим речима, шта се догодило још се не зна, истрага ће показати своје, има спекулација, али свака несрећа има више фактора. "Попут тога, тако и сваки лет има неколико одлука. Такве одлуке никада не треба да даје неко коме то није професионална дужност", закључио је Војиновић. Војни аналитичар Александар Радић рекао је за Н1 да је хеликоптер веома осетљива платформа ограничена када су у питању ноћни лет и лет у тешким условима. Потпуковник у пензији Златомир Богдановић, бивши командант ескадриле која је синоћ изгубила своје колеге и хеликоптер Ми-17, испричао је другачију причу од оне која се могла чути на конференцији за медије Војске Србије. Као пилот поменуте ескадриле од 1988. године и њен командант четири године, Богдановић тврди да посада никада није заиста имала прилику да искуси овакве услове летења: "Пилот сам хеликоптера Ми-8, Ми-17 и Ми-24. Био сам командант ове ескадриле четири године а летео сам на Ми-8 26 година. Треба да знате да Ми-8 нема ништа од опреме за инструментално летење, има забрањен улазак у облаке и лет у њима. Хеликоптери Ми-17 који су у РВ и ПВО дошли из Муп-а имају ИЛС и ВОР али га никад нисмо користили. Треба да знате да то нема ко и да их научи јер нико у војсци то није радио. Као Бивши командант и носилац златног летачког знака то одговорно тврдим. Био сам командант 890. ескадриле од 2002. – 2006, на хеликоптерима Ми-17, летео сам у ЈСО-у и тврдим да они нису били обучени за овакве задатке, опрема сама по себи не значи ништа ако се не зна користити. Узмите само правило летачке службе па ћете видети колики је метео минимум за пилота ноћу а поготово што нема летења у сложеним метео условима ноћу", рекао је Богдановић.
Прочитајте још:
Извор: Б92 / tangosix.rs

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА