АСТРОФИЗИЧАР ИЗНЕО ШОКАНТНО РАЗМИШЉАЊЕ: Цео свемир је можда само симулација

ЊУЈОРК - Астрофизичар Нил де Грас Тајсон каже да је могуће да све што видимо око нас уопште није стварно.

Нил де Грас Тајсон (Фото: Јутјуб)

На овогодишњој Меморијалној дебати "Исак Асимов", која се одржала у Природњачком музеју у Њујорку, постављено је питање да ли је свемир заправо само симулација.

И док су мишљења појединих научника била прилично утешна, размишљања осталих су помало узнемирујућа, пише Бизнис Инсајдер.

Физичарка Лиса Рендал тако је рекла да је вероватноћа да свемир није "стваран" готово никаква, равна нули.

С друге стране, славни астрофизичар Нил де Грас Тајсон, који је водио дебату, рекао је да би вероватноћа да је свемир симулација могла да буде прилично висока.

Питање стварности свемира окупира мислиоце већ дуго, много пре него што је Декарт изрекао своју чувену мисао "Мислим, дакле постојим". Исто питање истраживало се и у популарним филмовима Матрикс и Егзистенс.

Али, већина физичара и филозофа се слаже да је немогуће дефинитивно доказати да не живимо у симулацији и да је свемир стваран.

Тајсон се слаже, али такође наводи да не би био изненађен да се открије да је неко други одговоран за наш свемир.

Један од главних аргумената који користе физичари кад разговарају о 'хипотези симулације' је тај да, ако се докаже да је могуће симулирати свемир – ако откријемо све законе који управљају свиме и начине на који све функционише (што научници покушавају) – значило би да је много већа вероватноћа да је све симулација. Ако знамо да је могуће нешто урадити, онда је много лакше замислити да је то тако и створено.

Засад још не знамо како да симулирамо свемир, али није тешко замислити да то можда знају ентитети који су много напреднији и паметнији од нас.

Тајсон наглашава да су људи себе одувек дефинисали као најпаметнија жива створења, много интелигентнија од, рецимо, шимпанзи с којима делимо 99 одсто наше ДНК. Ми знамо како да компонујемо симфонију, бавимо се тригонометријом и астрофизиком. (Бар неки од нас). Али, Тајсон користи експеримент да би замислио облик живота много паметнији од нас, онолико колико смо ми паметнији од паса, мачака и других сисара.

"Како бисмо ми њима изгледали? Ми бисмо за њих били слинави, брбљави идиоти", каже Тајсон.

"Шта год то створење било, оно је врло вероватно способно да створи симулацију свемира. А ако је то случај, могу да замислим да је све у нашим животима само креација неких других створења за њихову забаву", каже Тајсон.

"Заправо, само желим да кажем да ћу, ако дође дан кад спознамо да је то заправо истина, ја бити једини који ће рећи да није изненађен", истакао је.  Извор: Јутарњи лист