Најновије

НОВИ НАМЕТ ВЛАДЕ: Технички преглед неће моћи за џабе

Влада од нове године планира да уведе ред и око прегледа аутомобила у нашој земљи. Обавезна провера путничког возила 2.500 динара.

Нема више за џабе (Фото: Pixabay)

Уколико се усвоји Нацрт закона о изменама и допунама Закона о безбедности саобраћаја Србије, од Нове године би се зауставила распорострањена пракса регистрације возила на црно, без довожења аутомобила на технички преглед, а минималну цену ове услуге одређивала би Влада Србије.

Тако би минимална цена техничког прегледа, бар према "сугестијама Удружења оснивача техничих прегледа (УОТП)", за путничко возило била 2.500, плус ПДВ, а за мопед или мотоцикл 2.000 динара.

''Није само ствар у одређивању најниже цене техничких прегледа. То је само једна од мера које годинама предлажемо надлежним органима Србије.'', каже Трифун Стојановић, председник УОТП. - Ми смо покренули иницијативу да се ова област уреди као делатност од општег интереса. Тражили смо и снимање сваког возила на линији техничког прегледа, а све у жељи да сузбијемо црно тржиште, регистрацију само "кроз папире" на којој сви губимо. И поштени технички прегледи и држава, која је, по нашим рачуницама, закинута за око милијарду динара годишње.

Стојановић каже да се УОТП обраћао више пута надлежнима, тражећи уређење ове области, и да су, на крају, били принуђени да се обрате премијеру Александру Вучићу, "не би ли ствар покренули с мртве тачке''.

- Указали смо на најочигледније проблеме, почевши од угрожене безбедности у саобраћају, јер ми имамо возни парк старији од 15 година - каже Стојановић.

Наиме, сада је могуће регистровати аутомобил у Србији и без одвожења на технички преглед, или ту услугу добити потпуно бесплатно, јер фирма која се бави техничким прегледима добија проценат од сваке полисе обавезног осигурања, па јој се исплати да тако привлачи већи број возача.

''Сви који раде поштено доведени су на границу опстанка. Нелојална конкуренција је толика да прети да се велики број од око 1.300 линија техничких прегледа угаси и да више хиљада људи остане без посла.'', каже Стојановић и додаје: ''Ми се искрено надамо да ће држава урадити оно за шта се ми залажемо годинама уназад.''

А према предложеним изменама и допунама које би требало да ступе на снагу од 1. јануара наредне године, технички преглед возила се проглашава за делатност од општег интереса коју може да обавља јавно предузеће, односно привредно друштво које испуњава строге критеријуме које доноси МУП. Мораће да се уведе и обавезно фотографисање и снимање возила на линијама ТП. Биће обавезно и вођење евиденције, која ће бити увек доступна надлежном органу. Предвиђа се и увођење контролора које ће обучавати и лиценцирати Агенција за безбедност саобраћаја. Влада Србије би одређивала најнижу цену услуге ТП на предлог МУП, а на основу "прибављеног мишљења Министарства за трговину и услуге".

Квалитетна контрола возила још више би допринела безбедности саобраћаја и смањила број настрадалих на нашим друмовима.

У Удружењу оснивача техничких прегледа сматрају да је број линија за технички преглед у Србији превисок. Они тај закључак илуструју чињеницом да у Србији ради око 1.300 техничких прегледа на 2,1 милион возила. У Хрватској, која им 1,9 милиона возила, постоји само 161 овлашћена станица за ТП, а у Турској, са 18 милиона возила, само 280 ТП.

Извор: Вечерње новости

loading...
ПАЖЊА:
Поштовани, молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција „Правде“ задржава право да скрати или не објави коментаре. Коментаре који садрже говор мржње*, псовке и увреде, као и коментаре који се не односе на вест коју коментаришете - не објављујемо. Такође, неће бити објављиване ни псовке и вулгарности, чак и ако читалац који коментарише уместо целе речи стваља звездице.Коментаре којима нам скрећете пажњу на словне грешке, техничке и друге пропусте не објављујемо, као и коментаре који се односе на уређивачку политику, али ће бити прослеђени уредницима и на томе се захваљујемо.Молимо вас да обратите пажњу на правописну и граматичку исправност коментара које шаљете, као и да пишете малим словима, предност ће имати коментари који су написани без правописних и граматичких грешака, а коментари писани великим словима се неће одобравати.
* Закон о јавном информисању – члан 38: Забрањено је објављивање идеја, информација и мишљења којима се подстиче дискриминација, мржња или насиље против лица или групе лица због њиховог припадања или неприпадања некој раси, вери, нацији, етничкој групи, полу или због њихове сексуалне опредељености, без обзира на то да ли је објављивањем учињено кривично дело.