Најновије

Катарина Калмикова: Фитнес је здрав програм, пилуле могу бити опасне

Данас смо преплављени разним дијетским програмима, кућним вежбама и апликацијама које вам организују тренинг. Шта онда раде фитнес инструктори? Зашто да идемо у теретану кад можемо да инсталирамо апликацију и да вежбамо код куће? Како наћи време за физичку активност? Шта вам доноси фитнес програм? Наша саговорница Катарина вам открива разлику и суштину фитнес програма.

Катарина Калмикова (Фото: Приватна архива)

Када сте почели да се интересујете за фитнес?

Одувек сам била спортски тип, пре фитнеса сам тренирала карате пет година. Када сам завршила са каратеом, онда сам схватила да желим да будем фитнес инструктор.

Какав је Ваш став о веганском начину живота?

Мислим да тај начин живота није за свакога. Ја нисам веган али ако је мој пријатељ на пример веган, зашто не? Свако бира свој начин живота.

Да ли ваш фитнес програм обухвата и посебан начин исхране?

Наравно, без одређеног начина исхране не можемо доћи до савршене линије.

Наведите ми три основне вежбе које препоручујете свим клијентима? И зашто су те три вежбе у топ три?

Хмм... Чучњеви, трбушњаци и бурпи (микс четири вежбе: чучањ,склек,чучањ и скок). Чучањ зато што је основа у вежбању и у овој вежби користимо доста мишића. Трбушњаци јер многе даме имају проблем са стомаком, посебно после трудноће, и ово је сјајан начин да врате форму. Бурпи јер је луда вежба и доста мојих клијената воли ову вежбу.

Колико је важно мишљење фитнес инструктора поред толико информација о здрављу и фитнесу који су доступни на интернету?

Управу сте. Много информација имамо на интернету, текстови, фотографије и видео прилози. Али без инструктора не можете да почнете са тренингом, такође можете добити трауму ако користите систем тренинга који није за вашу ситуацију, начин живота и итд. Зато мислим да је инструктор потреба за све.

Поред мршављења, који су још разлози зашто људи траже помоћ од фитнес инструктора?

Начин живота. Све је једноставно. Клијенти често не знају шта треба да једу и колико често, то може да звучи смешно али је истинито.

Поред физичке снаге, изузетно је важно за тренинг и ментална снага. Како ви мотивишете вашег клијента?

У почтеку, клијент би требало да жели да промени свој начин живота. Упознала сам доста жена које долазе код мене на тренинг, само зато што то њихови мужеви желе. Ја ту не могу ништа да урадим, оне ће увек лако одустајати и биће строге према себи. Али ако клијент поседује инспирацију и жељу, мотивисаћу га са циљем савршене линије. Углавном испричам причу мог живота, како сам променила начин живота и моје тело. Клијента треба да мотивише сама чињеница будућег начина живота и фит изгледа.

Кросфит се базира на функционалним покретима, а ови покрети одражавају најбоље аспекте гимнастике, дизања тегова, трчања, веслања и још много тога који се изводе при високом интензитету. Интензитет је од суштинског значаја за резултате као и рад под одређеним временским периодом или тежином. Константном променом различитих покрета, и интензитета добијају се сјајни резултати у фитнесу. Заједница која спонтано настаје када људи заједно раде ове вежбе је кључна компонента засто је кросфит тако ефикасан, и из тога је настала глобална мрежа Кросфит филијала и данас тај број достиже преко 13000. Кросфит програм је вођен подацима. Користи се бела табла за вежбе и резултате, штоперица за прецизно мерење времена. Постоје одређена правила и стандарди током извођења вежби.

Ваше мишљење о Кросфит-у, добре и лоше стране?

Ја лично волим кросфит. То је веома интезиван и функционалан тренинг, где се укључују сви ваши мишићи.

Шта би био први „здрави“ савет који би нам препоручили?

Без цигара, без алкохола и практикујте здраву исхрану.

Микро тренинг је нови вид тренажног процеса који је настао у жељи да се одговори на захтеве савременог начина живота.

Због убрзаног начина живота и све мање слободног времена, као идеално решење се појавио Микро фитнес програм. Шта мислите о овом програму?

Мислим да је то свакако боље него ништа не тренирати. Доста људи је кренуло са Микро фитнесом, а завршили су на свакодневном тренингу.

Из вашег искуства, шта је најчешћа грешка код почетника у фитнесу?

Тренинг без измењеног начина исхране. Сви верују да је започињање тренинга довољно, али никад неће стићи до жељених резултата ако се не промени начин живота (без штетне хране, без цигара, без алкохола...).

На интернету се може наћи доста пилула, напитака и производа за мршављење „преко ноћи“. Какав је ваш став о томе?

То је јако лоша идеја. Фитнес је здрав програм, пилуле могу бити опасне.

Шта је ваша највећа слабост кад је у питању храна, нешто чему не можете одолети? Можете ли нам дати лак рецепт за здраву исхрану?

Одувек сам волела слаткише, то је моја слабост. И кад баш желим слатко онда спремам палачинке, то је лак рецепт. Ове састојке измиксати у блендеру и пржити у тигању (без уља), можете додати и мед. То је јако укусно.

300 гр Овсених пахуљица

10 Јаја

50 гр Брашна

250 гр Сурутке

За крај, ваша омиљена мотивациона порука?

Можете да промените све што пожелите. Стартујте одмах, а сутра ће ваш животни стил бити навика. И никад не одустајте. 

Извор: Правда

ПАЖЊА:
Поштовани, молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција „Правде“ задржава право да скрати или не објави коментаре. Коментаре који садрже говор мржње*, псовке и увреде, као и коментаре који се не односе на вест коју коментаришете - не објављујемо. Такође, неће бити објављиване ни псовке и вулгарности, чак и ако читалац који коментарише уместо целе речи стваља звездице.Коментаре којима нам скрећете пажњу на словне грешке, техничке и друге пропусте не објављујемо, као и коментаре који се односе на уређивачку политику, али ће бити прослеђени уредницима и на томе се захваљујемо.Молимо вас да обратите пажњу на правописну и граматичку исправност коментара које шаљете, као и да пишете малим словима, предност ће имати коментари који су написани без правописних и граматичких грешака, а коментари писани великим словима се неће одобравати.
* Закон о јавном информисању – члан 38: Забрањено је објављивање идеја, информација и мишљења којима се подстиче дискриминација, мржња или насиље против лица или групе лица због њиховог припадања или неприпадања некој раси, вери, нацији, етничкој групи, полу или због њихове сексуалне опредељености, без обзира на то да ли је објављивањем учињено кривично дело.