НАСА ДОШЛА ДО ЗНАЧАЈНИХ РЕЗУЛТАТА: Откривено 1.284 нових планета, на 9 можда има живота!

Изван нашег соларног система постоји још 1.284 планета, од којих би скоро 550 могле да личе на Земљу, објавила је данас Америчка свемирска агенција (НАСА) саопштавајући открића свог свемирског телескопа Кеплера. Најзанимљивије од свега је да се 9 планета налази у насељивој зони где постоје услови за постојање воде.

Свемирска опсерваторија Кеплер (Фото: НАСА)

"Овиме је број потврђених Кеплерових планета готово двоструко већи", изјавила је Елен Стофан из НАСА и додала како им то даје нову наду да ће близу звезде сличне Сунцу пронаћи другу Земљу. Телескоп Кеплер иначе планете открива тако што проучава мале промене у свјетлости које се догоде кад испред далеких звезда прође планета - баш као што је то било у понедељак кад смо посматрали транзит Меркура.

Међу овим огромним бројем планета њих готово 550 би могле бити стеновите попут Земље, док стотину планета величином и одговара нашем Земљи. Но, оно што је још занимљивије је да их је девет унутар зоне у којој је могућ живот - односно температуре би могле бити такве да вода остане у текућем стању. Тако је сада број таквих познатих планета скочио укупно на 21.

"Захваљујући телескопу Кеплер и истраживачкој науци сада знамо да у свемиру вероватно има више планета од звезда", рекао је Пол Херц из НАСА и додао да та спознаја од круцијалног значаја за будуће мисије које су потребне да би открили јесмо ли сами у свемиру.

Свемирска опсерваторија Кеплер, која је лансирана 2009. године скенира 150.000 звезда трагајући за знацима тела у орбити, нарочито оних који би могли да подрже живот.

"Од скоро 5.000 потенцијалних планета пронадјених до данас, сада је проверено више од 3.200 а 2.325 њих је отривено помоћу Кеплера", навела је НАСА у саопштењу. Извор: Танјуг