Најновије

5 намирница које убрзавају процес мршављења

Многи од нас су спремни да пробају разне савете у нади да ће смршати и ући у мањи конфекцијски број. Али, да ли сте знали да неке намирнице могу да вам помогну да контролишете своју тежину и изгубите вишак килограма у рекордном року, пре него што одете на летовање?

Илустрација (Фото: pixabay.com)

Неке намирнице из вашег фрижидера могу да имају природно позитиван ефекат на ваше тело, и да подстакну губитак тежине. Нутриционисткиња Селма Кан, открива неке од својих најбољих начина за мршављење…

1. Лосос

Масне рибе, као што су лосос, скуша, сардине и инц́ун су богате омега-3 масним киселинама, такође познате као "добре" масти. Други извори омега-3 киселина су: ораси, ланено семе и чија семенке. Ове "добре" масти обрзавају метаболизам и подстичу губитак тежине. Верује се да омега-3 масти побољшавају осетљивост на хормон лептин, за који се сматра да делује као “сузбијач” апетита. Како ниво лептина расте, метаболизам се убрзава и апетит смањује. 

2. Целер

Стручњаци верују да целер, такође, подстиче термогенезу, што значи да подиже температуру тела, а као резултат тога сагорева више калорија него обично. Истраживачи наводе да се за време које је потребно да се поједе целер, а потом и свари, сагори исти број калорија који ова намирница природно садржи. Осим што садржи мали број калорија, целер је богат влакнима и водом који су заслужни за то да брзо и лако постанете сити када конзумирате ову намирницу. Такође, целер има дијуретичко дејство које подстиче избацивање урина из тела, које изазива убрзавање метаболизма, а самим тим и разлагање масних ц́елија.

3. Љуте папричице

Многе студије показале су да једињење које се налази у чили паприкама, познато као капсаицин, може да убрза метаболизам, а самим тим помаже и губитак тежине. Студије показују да зачињено јело може привремено убрзати метаболизам особе и до 25 одсто. Поред тога, једна канадско истраживање показало је да капсаицин може да делује и као благи сузбијач апетита.

4. Зелени чај

Зелени чај има многе здравствене предности. Пре свега, овај чај је богат извор антиоксиданата који се боре против слободних радикала, а садржи Л-Теанин, аминокиселину која се верује да делује умирујуће. Поред тога, зелени чај може побољшати губитак тежине убрзањем метаболизма, а моћни антиоксидант, катехин у зеленом чају је кључни састојак за убрзавање метаболизма. Једна студија показала је да људи који пију зелени чај док редовно вежбају сагоревају више калорија од оних који само тренирају, а притом не пију зелени чај.

5. Црна чоколада

На велико одушевљење особа које су на дијети, истраживања су показала да конзумирање чоколаде заправо може да вам помогне да изгубите вишак килограма. Црна чоколада позитивно делује и на регулисање хормона стреса. Ово је веома важно је хормон стреса подстиче претварање шећера у крви у масти које се дугорочно чувају и таложе. Апетит може да се повећа услед стреса, а конзумирање чак и мале количине црне чоколаде може подстакнути на рад хормон серотонин који је заслужан за добро расположење и који смањује ниво стреса.
Извор: vesti-online.com
Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Најновије вести - Ратни извештаји

Најновије вести - ПРАВДА

Urbancube