Најновије

Шта је пролећни умор и како га се решити?

Пролећни замор долази усред промене временских прилика, тачније у време када долази до транзиције из хладног у топлије време. Појава која се зове синдром пролећног умора се не сматра болешћу, међутим прате га различити физички и психички симптоми, а најчешће се јавља у облику мањка енергије.

Илустрација (Фото: pixabay.com)

Током зимског времена дани су краћи а сунчева активност је слабија, па долази до мање продукције серотонина у људском организму. Серотонин је хемикалија која је одговорна за осећај сатисфакције и среће .

Доласком лепшег времена ствари се у потпуности мењају. Хормоналне промене у нашем телу су израженије, а као реакција долази до функционалних промена које утичу на наше расположење. Осећај летаргије, поспаности и пад крвног притиска су уобичајне реакције у нашем телу. У неким случајевима долази и до појаве мучнине, вртоглавице, мигрене па чак и поремећаја у спавању.

На сву срећу пролећни умор не траје дуго и потребно је бити стрпљив да би се ниво серотонина у организму стабилизовао. Уколико наведени симптоми потрају дуже од три недеље, било би добро да се посаветујете са својим личним лекаром.

Храном против умора

Генерално правило гласи- што више свежег воћа и поврћа. С друге стране избегавајте масну храну и рафинисане производе, јер ће оваква исхрана само додатно погоршати стање исцрпљености. На вашем менију би требали бити намирнице које садрже низак гликемијски индекс, односно храна која постепено ослобађа шећер у крви и тако одлаже осећај ситости. Добра опција су и поврћа богата влакнима, попут сочива, грашка, пасуља, смеђе риже и леблебија.

Есенцијалне масне киселине су такође веома важне, а њих највише има у авокаду, лану и сусаму. Љута храна је такође добра опција јер стимулише производњу ендорфина, па своје оброке зачините са мало љуте папричице.

Тренери и нутриционисти саветују умерену физичку активност било да је реч о тренинзима у теретани или спортским активностима на отвореном. Не заборавите и на адекватан унос течности од око 1,5 до 2 литра дневно.

Извор: menshealth.rs

loading...
ПАЖЊА:
Поштовани, молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција „Правде“ задржава право да скрати или не објави коментаре. Коментаре који садрже говор мржње*, псовке и увреде, као и коментаре који се не односе на вест коју коментаришете - не објављујемо. Такође, неће бити објављиване ни псовке и вулгарности, чак и ако читалац који коментарише уместо целе речи стваља звездице.Коментаре којима нам скрећете пажњу на словне грешке, техничке и друге пропусте не објављујемо, као и коментаре који се односе на уређивачку политику, али ће бити прослеђени уредницима и на томе се захваљујемо.Молимо вас да обратите пажњу на правописну и граматичку исправност коментара које шаљете, као и да пишете малим словима, предност ће имати коментари који су написани без правописних и граматичких грешака, а коментари писани великим словима се неће одобравати.
* Закон о јавном информисању – члан 38: Забрањено је објављивање идеја, информација и мишљења којима се подстиче дискриминација, мржња или насиље против лица или групе лица због њиховог припадања или неприпадања некој раси, вери, нацији, етничкој групи, полу или због њихове сексуалне опредељености, без обзира на то да ли је објављивањем учињено кривично дело.

Најновије вести - ПРАВДА