Најновије

Да није државних намета, гориво у Србији било би упола јефтиније

Северноморска нафта "брент" за испоруку у августу уговарана је јуче за 87 центи ниже, на 46,04 долара по барелу на лондонској берзи ICE F Европа. Цена нафтних фјучерса склизнула је јуче за чак 2,2 одсто у Њујорку, после пада од 1,0 одсто у понедељак.

Бензинска пумпа (Фото: Pixabay)

Литар евро премиума БМБ 95 у Србији кошта 144,55 динара, евродизела 149,41 динара, а ТНГ аутогаса 76,53 динара. Подсећања ради, 24. маја литар евро премиума БМБ 95 коштао је 145,14 динара, евродизела 150,38 динара а ТНГ аутогаса 78,11 динара.

Оно што је интересантно је да у структури малопродајне цене горива држава остварује велика захватања.

Када је реч о евро премиуму БМБ 95, просечна компанијска цена износи 64,52 динара по литру. То је у ствари приход власника бензинске пумпе који од те цифре исплаћује произвођача и транспорт нафтних деривата до бензинске станице. Од малопродајне цене евро премиума БМБ 95 за накнаду за обавезне резерве нафте држава наплати 2,6 динара, за акцизу 53,4 динара и ПДВ 24,09 динара. Другим речима од укупне малопродајне цене од 144,55 динара по литри евро премијума, држави припада 55,4 одсто односно 80,08 динара.

Код евродизела просечна компанијска цена је 67,05 динара по литру, накнада за обавезне резерве нафте је такође 2,6 динара, акциза је 54,86 динара, ПДВ 24,9 динара што државном уделу у малопродајној цени даје 55,1 одсто односно 82,85 динара. Код ТНГ гаса просечна компанијска цена износи 39,42 динара, накнада за обавезне резерве нафте је 1,44 динар, акциза 22,91 динар, ПДВ 12,75 динар што када је реч о државним захватањима представља 48,5 одсто од малопродајне цене (37,88 динара).

- Разлог за константни пад цена горива је пад нафте на светском тржишту. У овом тренутку је понуда већа од потражње што се аутоматски одражава на цену. У случају да Сједињене Америчке Државе остану при одлуци да смање своје резерве нафте и пусте их у промет понуда ће додатно порасти што наравно може да утиче и на нова снижења малопродајних цена горива. Потражња за нафтом није велика због слабе индустријске активности, односно Кина не преузима оне количине које је некада користила, а Европска унија не тргује са Русијом што се све одразило на смањење потражње. Дугорочно гледано иако је оваква ситуација добра за возаче јер мање новца издвајају за гориво, то утиче и на то да нафтне компаније неће имати довољно средстава за истраживања нових налазишта. То може довести до тога да у будућности не буде довољно "црног злата" што није у било чијем интересу - каже Томислав Мићовић, генерални секретар Удружења нафтних компанија Србије.

Прочитајте ОВДЕ и какав је то списак саставио СПС за министарска места у новој влади.

Извор. Данас

Бонус видео

Возиш у Србији, сипаш у комшилуку.

ПАЖЊА:
Поштовани, молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција „Правде“ задржава право да скрати или не објави коментаре. Коментаре који садрже говор мржње*, псовке и увреде, као и коментаре који се не односе на вест коју коментаришете - не објављујемо. Такође, неће бити објављиване ни псовке и вулгарности, чак и ако читалац који коментарише уместо целе речи стваља звездице.Коментаре којима нам скрећете пажњу на словне грешке, техничке и друге пропусте не објављујемо, као и коментаре који се односе на уређивачку политику, али ће бити прослеђени уредницима и на томе се захваљујемо.Молимо вас да обратите пажњу на правописну и граматичку исправност коментара које шаљете, као и да пишете малим словима, предност ће имати коментари који су написани без правописних и граматичких грешака, а коментари писани великим словима се неће одобравати.
* Закон о јавном информисању – члан 38: Забрањено је објављивање идеја, информација и мишљења којима се подстиче дискриминација, мржња или насиље против лица или групе лица због њиховог припадања или неприпадања некој раси, вери, нацији, етничкој групи, полу или због њихове сексуалне опредељености, без обзира на то да ли је објављивањем учињено кривично дело.

Најновије вести - Ратни извештаји

Најновије вести - ПРАВДА