Најновије

ВОДИЧ ЗА ТРОПСКЕ ДАНЕ: Коју храну треба да једете свакога дана, а која је опасна по здравље

Поред савета да се по највећој врућини не излази напоље како не бисте колабирали, битну улогу у лакшем подношењу тропских дана има и храна. Стручњаци упозоравају да се током лета, а посебно када су паклене врућине, не једе масна и калорична храна, која само додатно загрева организам.

Једите салате (Фото: pixabay.com)

У летњем периоду, за који су карактеристичне високе дневне температуре, организам нема потребу за великим енергетским уносом, с обзиром да се одређен део унете хране у телу троши за стварање топлоте. На првом месту потребно је уносити много више течности него хране.

Чешћи, а мањи оброци

- Када је у питању избор хране, саветује се пре свега већи унос поврћа, свежег или спремљеног кувањем или гриловањем, као и свежег воћа. Од млечних производа пре свега млад сир од обраног млека, јогурти, кисела млека уз избегавање јаких сирева, кајмака, павлаке и бутера због велике количине масноће коју садрже. Треба смањити унос меса, уз препоруку за коришћење пре свега рибе, пилетине и ћуретине. Не саветује се пржење и поховање за припрему меса, као ни узимање сухомеснатих производа - саветује нутрициониста, др Бранка Мирковић.

Житарице, на пример, треба уносити свакодневно у мањој количини, као хлеб и мусли, а смањити или искључити употребу лиснатих теста и пекарских пецива која садрже велике количине масноће. И током лета исхрана треба да је редовна, што подразумева одређен ритам оброка у току дана. Често преко дана због великих врућина избегавамо оброке, да би у вечерњим сатима појели један обилан оброк што је непожељно пре свега зато што се уносом веће количине хране оптерећују органи за варење, храна се спорије вари и слабија је искористљивост хранљивих састојака. Пожељни су чешћи, мање обилни оброци.

Доста течности

- Јако је битно током врућина уносити доста течности. Дневне потребе се крећу од шест до осам чаша воде, односно један и по до два литра, некада и више зависно од степена физичке активности и здравственог стања. Не препоручује се надокнада течности само уносом сокова, без обзира на њихов садржај шећера или вештачких заслађивача. Није препоручљово пити алкохол на топлоти - каже др Мирковић.

Пожељни су освежавајући напици попут хладног чаја од нане или свеже цеђеног воћног сока. Неопходно је избегавати газиране напитке и већу количину кафе, а алкохолна пића су забрањена. Хладни напици за којима обично посежемо када су велике врућине прија нам само тренутно уз опасност да, уколико смо прегрејани и знојави, хладном водом из фрижидера механички оштетимо слузокожу ждрела те се може јавити бол у грлу и прехлада.

Чување намирница

Посебну пажњу треба посветити правилном чувању намирница које се током лета брже кваре и то пре свега намирница животињског порекла с обзиром да представљају добру подлогу за раст бактерија, а најосетљивије су месо и прерађевине, риба, јаја, млеко и млечни производи па их обавезно треба чувати у фрижидеру. Од свих млечних производа, сладолед је најчешћи кривац за тровање храном у летњем периоду.

Зашто је кокосово уље одлично за препланули тен прочитајте ОВДЕ.

Извор: Блиц

Бонус видео

Лети и деци треба лакша храна

ПАЖЊА:
Поштовани, молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција „Правде“ задржава право да скрати или не објави коментаре. Коментаре који садрже говор мржње*, псовке и увреде, као и коментаре који се не односе на вест коју коментаришете - не објављујемо. Такође, неће бити објављиване ни псовке и вулгарности, чак и ако читалац који коментарише уместо целе речи стваља звездице.Коментаре којима нам скрећете пажњу на словне грешке, техничке и друге пропусте не објављујемо, као и коментаре који се односе на уређивачку политику, али ће бити прослеђени уредницима и на томе се захваљујемо.Молимо вас да обратите пажњу на правописну и граматичку исправност коментара које шаљете, као и да пишете малим словима, предност ће имати коментари који су написани без правописних и граматичких грешака, а коментари писани великим словима се неће одобравати.
* Закон о јавном информисању – члан 38: Забрањено је објављивање идеја, информација и мишљења којима се подстиче дискриминација, мржња или насиље против лица или групе лица због њиховог припадања или неприпадања некој раси, вери, нацији, етничкој групи, полу или због њихове сексуалне опредељености, без обзира на то да ли је објављивањем учињено кривично дело.

Најновије вести - Ратни извештаји

Најновије вести - ПРАВДА