Најновије

ЗАСТОЈ У ИЗГРАДЊИ АУТОПУТА: Кинези неће да исправе грешку министарства!

Изградња ауто-пута запела код петље, извођач тврди да није предвиђена пројектом.

Петља на аутопуту Бар-Бољаре (Фото: ЈуТјуб)

Кинески извођач радова на ауто-путу у Црној Гори, ЦРБЦ, одбија изградњу петље у оквиру договорене цене на деоници Смоковац - Матешево због пропуста Министарства саобраћаја Црне Горе, које у пројектни задатак и понуду није уврстило петљу “Смоковац”. Спорни део продужава уговорену деоницу за километар и по, па ће са петљом износити 42,5 километара. Овај додатни трошак би могао коштати од 25 до 30 милиона евра, а Влада би то морала да плати из буџета или новим задужењем. Министарство туризма и одрживог развоја је у јуну ове године Министарству саобраћаја издало грађевинску дозволу за петљу “Смоковац”, али кинески извођач је одбио да уђе у овај посао. Министар саобраћаја Осман Нурковић је казао да постоји дилема да ли је петља уговорена обавеза или не. Како је саопштено, на том питању ради комисија коју је формирало Министарство саобраћаја и ускоро би требало да се крене у разговоре са Кинезима. Мало је вероватно да Црна Гора покрене арбитражни поступак јер би га вероватно изгубила, а арбитража би могла продужити рокове изградње. Рок за завршетак радова је мај 2019. године. Министар саобраћаја је рекао да петља неће бити камен спотицања између Владе Црне Горе и Кинеза, а уколико се утврди да ово није обавеза инвеститора, Влада ће наћи новац из буџета и платити. Како уверавају, неће дозволити да то успори укупну динамику и отварање ауто-пута. Тим поводом се огласио и црногорски премијер Душко Марковић који је истакао да ће се спорна деоница свакако радити. - Без петље “Смоковац” нема ауто-пута и она ће се радити. Неспорно је да је уговорена израда пројекта те петље, али да постоје различита тумачења да ли из уговора произлази и обавеза кинеске компаније ЦРБЦ да израде петљу. Ту се ЦРБЦ не слаже с нама, мисле да то није предвиђено, ми мислимо да јесте - казао је Марковић. Марковић је нагласио да уколико ЦРБЦ буде упоран да то није њихова обавеза, постоји међународна комисија која ће се бавити тиме. Ако ни то не буде дало решење, како је истакао Марковић, ићи ће се на арбитражу. Премијер је, међутим, уверен да ће се ипак “договорити”, јер се већ сада стварају претпоставке да се са завршетком прве приоритетне деонице наставе радови на следећој деоници Матешево - Андријевица и Андријевица - Бољари.

Ауто-пут од милијарду евра

Понуда за изградњу ауто-пута ЦРБЦ-у је званично предата у фебруару 2013. али је мењана анексима два пута. Уговор о изградњи потписао је Брајовић у фебруару 2014, а радови су званично почели тек у мају 2015. Почетак главних радова каснио је скоро годину јер је кинеска страна добила непотпуне податке за израду пројекта. Ова деоница, према уговору, кошта 809 милиона евра за 41 километар, а 85 одсто се плаћа од кредита кинеске Ексим банке од 944 милиона долара. Министарка Зорана Михајловић данас је поновоизвршила ненајављену инспекцију на изградњи путева у Србији, а шта је тамо затекла, сазнајте ОВДЕ. Извор: Новости

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА