Најновије

РАСВЕТЉАВАЊЕ КАТАСТРОФЕ “СУПЕРГАЛЕБА”: Пуним гасом у банатску земљу

После прегледа свих делова и изјаве преживелог пилота утврђена сличност с прошлогодишњом трагедијом, када су настрадали официри Ћулибрк и Пандуровић.

Супергалеб Г4 (Фото: Public)

Дубина кратера у земљи који је направио војни авион “супергалеб Г4” који се у среду срушио недалеко од Ковачице указује на изузетно велику брзину којом се летелица обрушила ка тлу. Фактор брзине могао би да буде и кључно објашњење погибије пилота мајора Роберта Калоција (48), који је смртно повређен приликом катапултирања из летелице. Брзина и висина лета, задати маневар, као и време и положај авиона приликом активирања “катапулта” елементи су једначине коју ових дана решавају војне комисије задужене за утврђивање узрока ове тешке несреће. Расветљавање свих околности у вези с падом “супергалеба” биће завршено после експертизе свих делова летелице, али и узимања исказа другог пилота, Александра Матића. Његово стање је и даље тешко, али се од повреда опоравља на београдској ВМА. Несрећа школско-борбеног авиона по много чему подсећа на прошлогодишњи удес истог типа авиона у селу Слатина код Шапца. Удес је и тада имао фаталне последице - том приликом настрадали су потпуковник Ненад Ћулибрк и мајор Дејан Пандуровић. Обе посаде биле су на тренажним летовима (Калоци и Матић били су на обуци за опитне пилоте) и ништа није указивало на неисправност летелице, а живот су изгубили не успевши да је напусте. Извештај војних комисија за расветљавање ванредног догађаја код Шапца, међутим, ни годину дана касније није објављен. “Супергалеб” који се пре годину дана срушио код Шапца летео је на знатно мањој висини од авиона који је у среду пао код Ковачице. Према исказима очевидаца, летелица којом су управљали пилоти Ћулибрк и Пандуровић направила је широки заокрет и затворила круг на небу. Под нагибом, са крилом према тлу, пуним гасом, авион се потом зарио у земљу. Познаваоци ваздухопловства истичу да добро урађене истраге о узроцима несрећа и поступање по налозима стручних комисија спречавају будуће инциденте и смањују шансу за њихово понављање. - Могуће околности које доводе до несрећа грубо се своде на људски фактор или дефект летелице - наводе пилоти. - То, међутим, није све. Прави узрок авионских трагедија обично је скривен у ширем контексту догађаја. То подразумева сложене процесе одржавања ваздухоплова, набавку делова, контролу и провере, утренираности летача, степен личне одговорности... Ту се обично крије истински узрок настанка пилотских грешака, односно механичких дефеката. “Ролс ројс вајпер”, мотор “супергалеба”, сматра се поузданим погонским апаратом. Исто важи и за избацива седишта “мартин бејкер”, иако је листа повређених катапултираних пилота подужа. Приликом коришћења ових седишта пилоти најчешће задобијају повреде леђа и удова. Шта је Вучић рекао о нападу на Сирију, погледајте ОВДЕ. Извор: Вечерње новости

Бонус видео

Супергалеб Г5
ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Најновије вести - Ратни извештаји

Најновије вести - ПРАВДА