Најновије

КАМЕРЕ ДУЖ АУТОПУТА: Како ће полиција кажњавати и да ли су могуће злоупотребе?

На аутопуту Београд-Ниш од 15. октобра, дуж оба смера, биће постављено 56 камера "Путева Србије", које ће снимати ситуације на путу. Систем је понуђен и полицији, која ће их, како сазнајемо, користити за кажњавање прекорачења дозвољене просечне брзине од 130 километара на сат. Стручњаци, међутим, упозоравају на могуће злоупотребе са снимцима.

Аутопут (Фото: Јутјуб)

Просечна брзина од 130 километара на сат, неће се више мерити само на наплатним рампама, већ и посебним камерама целом дужином ауто пута Београд Ниш. До половине октобра 56 камера биће постављено на 14 локација, у оба смера.

Снимаће све три траке. Међусобна удаљеност камера је од шест до 32 километра.

У јавном предузећу Путеви Србије кажу и да ће тај видео систем ставити на располагање полицији, како би се на основу снимака кажњавали они који возе брже него што је дозвољено.

Јесу ли способне камере да мере просечну брзину?

"Способан је софтвер да мери просечну брзину, он мери две тачке пута - деоницу, време и имате формулу којом мерите средњу брзину", каже Дарко Савић из Путева Србије.

Ако неко стане да се одмори?

"Ту јесте цака, постоје одређене деонице где између камера немамо одморишта или бензиске станице, тако да нико неће моћи да стане и да злоупотреби то што постоји одмориште, бензинска станица и да продужи своје време путовања", одговара Савић.

Камере би требало да дају најпрецизније податке о брзини, између Умчара и Водња, где возачи немају ниједно одмаралиште нити бензинску пумпу, једино могу да стану у зауставну траку. Слично је између Баточине и Јагодине где не постоји одмаралиште, иако је размак прилично дугачак - 22 километра.

Када ће полиција почети да кажњава зато што ће камере које ће бити постављене дуж ауто пута забележити да су возачи прекорачили просечну брзину. У МУП-у за Н1 нису желели да дају званични одговор.

Међутим, кажњавања неће бити до краја ове године.

У полицији, наиме, кажу да је читав систем потребно опремити дата центром и додатним софтверима за прикупљање података.

Уколико неко вози брже од 130 од Београда до Ниша, значи ли то да ће због видео записа са свих 14 камера - накупити толико казни да остане без дозволе?

"Он би према нашој судској пракси требало да одговара за један прекршај у такозваном продуженом трајању, дакле не би следило 14 прекршајних пријава, и 14 санкција него само једна", наводи Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја.

Да ли ће и ове камере препознавати лица возача и путника, ко ће, како и колико дуго чувати те снимке - питања су која поставља некада повереник за информације од јавног значаја, сада адвокат Родољуб Шабић. Подсећа да видео или аудио снимци често могу бити злоупотребљени и то управо од стране власти, која их по потреби, како каже, објављује или скрива.

"Имате случај где је актер истакнути функционер власти, где јавност с правом тражи, с обзиром на јавно изнету сумњу у одговорност и немогуће је да јавност добије то, ето да се нашалим, ни након молбе утицајног председника", наводи Шабић.

Несрећа код Дољевца, у којој је једна жена, јануара 2019. погинула, када је на њу налетео аутомобил у ком је био тадашњи директор Коридора Зоран Бабић, десила се на наплатној рампи која је већ годинама покривена камерама.

Погледајте  ОВДЕ  шта је хит на Фејсу.

Извор: Н1

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА