Најновије

УСПЕШНО ТЕСТИРАН: Руси показали нови мотор борбених авиона пете генерације!

Руски борбени авион пете генерације Су-57 извео је у 16 ​​пробних летова са својим мотором 2. фазе „Производ 30“ (Изделие-30), изјавио је индустријски директор "Rostec Aviation Cluster Industrial" Анатоли Сердиуков.

Су-57 (Фото: РИА)

„Тренутно се тестови напредног мотора настављају и предмет се тестира у лабораторији. У октобру је извршен још један лет ради провере карактеристика  у различитим режимима лета, нарочито у раду млазнице за векторизацију и уљног система при негативним преоптерећењима. Свеукупно, 16 летова је обављено у лабораторији летења ”, известио је Сердјуков.

Први лет Су-57 са мотором Продукт 30 реализован је у децембру 2017. године.

Мотор ће имати у потпуности електронски систем аутоматске контроле и осигурати борбено маневрирање, однос снаге и тежине, карактеристике невидљивости и способност извођења крстарења суперсоничном брзином.

Тренутно Су-57 лети мотором АЛ-41Ф1 (Продукт 117), који је обично опремљен борбеним авионима Су-35.

Су-57 борац припада авионима пете генерације, што указује на присуство више карактеристичних захтева. Један од главних захтева је обезбеђење надзвучне брзине, без употребе помоћних гасова.

Постојећи мотори (попут АЛ-41Ф1) нису способни да пружају такве карактеристике, па је за борбени млаз потребан потпуно нови мотор.

Мотор друге фазе за борбени авион Су-57 (“Продукт 30”) развијен је у дизајнерском бироу Лиулки, под вођством Евгенија Марчукова и у сарадњи са другим великим руским компанијама за изградњу мотора.

Према познатим подацима, “Продукт 30” је двокружни турбоџет са мотором са форсажом. На нивоу неких основних идеја, он има сличности са старијим моторима из породице АЛ-31 и АЛ-41, али су све његове јединице развијене изнова користећи модерну технологију.

Резултат је био приметан пораст свих битних карактеристика, омогућавајући атрибут “Продукту 30” следећу генерацију турбо вентилатора.

Мотор има типичну архитектуру за своју класу са вишестепеним компресорима високог и ниског притиска, комори за сагоревање и вишестепеним турбинама.

Иза турбина стоје горионик и млазница са ТВЦ (контрола вектора потиска).

Компресор обезбеђује компресију долазног ваздуха са степеном од 6,7, обезбеђујући проток ваздуха до 20-23 кг / с. Комора за сагоревање опремљена је системом за паљење у плазми инсталираном директно на млазницама.

Такви алати запаљу гориво одмах након што уђу у комору за сагоревање. Због тога се одржава оптимални режим сагоревања и такозвана ватра - неправилно сагоревање горива акумулираног у мотору. Температура гасова испред турбине креће се од 1950. до 2100 ° К. За поређење, код серијског мотора АЛ-31Ф овај параметар не прелази 1700 ° К.

Према отвореним подацима, максимални потисак мотора “Продукт 30” достиже 11.000 кгф, а после сагоревања - 18.000 кгф. За поређење, мотор првог степена АЛ-41Ф1 има потисак од 9500 и 15000 кгф, респективно. На тај начин, авион Су-57, чак и са максималним полиетањем већим од 35 тона, има однос потиска више од један. Са нормалном тежином при полетању, овај ће параметар достићи 1,15-1,2.

Она ће заменити мотор АЛ-41Ф1 када уђе у серијску производњу. Мотор „прве фазе“ у серијској је производњи од 2018. Очекује се да ће “Продукт 30” да уђе у серијску производњу негде 2020. године.

Који противбродовски обалски ракетни систем је чувар Крима и Црног мора од НАТО и украјинских бродова, сазнајте ОВДЕ!

Извор: Правда

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА