Најновије

НОВИ ПАПРЕНИ НАМЕТ! Од данас возачи ће морати да поседују нешто што ће им избити из џепа и до 30 хиљада!

Нове намете за возаче, од данас, доноси нови правилник Министарства унутрашњих послова. Уколико се током техничког прегледа процени да број шасије или мотора нису јасно читљиви, ауто се шаље на додатне прегледе који ће коштати и до 30.000 динара. Ако број не успеју да прочитају ни стручњаци, ту није крај издацима.

Илустрација (Фото: pixabay. com)

Контроле аутомобила на техничким прегледима су све строжије и скупље. Нејасно видљиви или оштећени бројеви шасије или мотора, од сада морају на додатне контроле. Мајстори кажу, иако је просечна старост аутомобила у Србији око 17 година, таква оштећења, често уочавају на свим генерацијама четвороточкаша.

"Једноставно нема правила. То може да се деси и на новим возилима, једноставно да број шасије или мотора зарђају, да ли због воде или соли, мотор најчешће због топлоте или уља које се проспе кородира", каже Јован Ваневски из сервиса за технички преглед "Афифа".

У полицији кажу да власници возила могу да се определе да вештачење обави Министарство унутрашњих послова, али могу да изаберу и неког другог вештака с листе судских вештака Министарства правде.

"Уколико се власници возила одлуче да то ураде у МУП-у, форензичка обрада идентификационе ознаке мотора на возилу наплаћује 3.000 динара, док ће се форензичка обрада идентификационе ознаке возила, односно броја шасије, наплаћивати 5.000 динара", кажу из МУП-а.

Ако форензичари не успеју да очитају ознаку на шасији, обавезан је одлазак код судских вештака и нови издатак од 25 хиљада.

Саобраћајни стручњаци кажу да оно што матични број представља за човека, то је број шасије за аутомобил.

"У том броју су садржане све карактеристике које је произвођач предвидео за тај мотор. То практично значи да ће се по броју шасије знати која светла возило има, какве системе, има ли АБС, и онда на техничком прегледу по томе знају шта треба да контролишу и шта је предвиђено да возило има", каже судски вештак за саобраћај Милан Божовић.

Ако нико од овлашћених не буде успео да утврди бројеве мотора и шасије, тада возаче очекују нови издаци. Ново укуцавање тих бројева у овлашћеним сервисима је по цени од 3.600 динара.

Све у свему, да би могли да региструју аутомобил, они чији број шасије не буде читљив током техничког прегледа, у најбољем случају платиће додатних 5.000 динара, а у најгорем 33.600 динара.

Прочитајте ОВДЕкакве вас још папрене казне чекају.

Извор: Н1

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА