Најновије

ИСТИНА КОЈУ РУСИЈА СКРИВА: Иако се Путин хвали руском флотом, на сваких пет година деси се велика трагедија!

У последњих 20 година десиле су се најмање три веће несреће са руским подморницама, па се поставља питање у каквом је стању руска флота подморница. Руско министарство одбране објавило је 2. јула да је у пожару на подморници којом је управљала њена главна морнаричко-истраживачка јединица настрадло 14 морнара.

Руска подморница (Фото: јутјуб)

Иако војска није открила о којој подморници се ради, бројни руски медији су навели да је у питању "АС-12" звани Лошарик, пловило за специјалне мисије са нуклеарним погоном.

Дмитриј Горенбург, сарадник из центра за Руске и евроазијске студије при Универзитету Харвард, објаснио је за "Радио слободну Европу" о каквој подморници се ради.

“Ова подморница има необичну конструкцију са двоструком оплатом. Екстеријер је направљен од титанијума, док унутрашњи труп садржи неколико изолованих сфера. То није, строго говорећи, "права" подморница јер се превози помоћу великих атомских подморница, обично Оренбурга, иако и Белгород може да послужи. Због свог унутрашњег нуклеарног реактора, може да остане уроњена на дужи период и може да ради скоро бешумно. Према неким изворима, то је најтиша подморница у руском арсеналу. Није потпуно јасно за шта се користи. Званично, они не говоре да се користи за истраживање дубоког мора. Војни стручњаци из САД верују да је она осмишљена да може да се закачи на подводне каблове и да прислушкује или да их уништи у случају сукоба. Наводно може да поремети нормално функционисање СОСУС (система за звучни надзор), који је мрежа хидроакустичних сензора смештених у северном Атлантику између Гренланда и Британије ради праћења кретања руских подморница из Норвешког и Северног мора у Атлантски океан. У овом случају, према руским изворима, подморница се налазила у руским територијалним водама недалеко од Мурманска и била је, највероватније, укључена у проучавање морског дна како би се унапредила навигација руских подморница.” - испричао је он.

Што се тиче узрока пожара, он је рекао да је тешко било шта дефинитвно утврдити, али да се они генерално ретко дешавају.

Ипак, оно што је забрињавајуће за руску морнарицу, јесте чињеница да се много често дешавају инциденти.

“Не можете да доносите закључке на основу једног инцидента, али ако погледамо дугорочне тенденције, можемо видети неке необичне ствари. На пример, током последњих 20 година било је неколико инцидената у морнарици САД, укључујући сударе бродова, и подморница и површинских бродова. Делимично, то се може објаснити обимом поморских операција САД. Међутим, готово да није било проблема узрокованих техничким стањем бродова или кваром кључних система или непоуздане технологије. Руска флота има знатно више оваквих инцидената. Није јасно да ли је то због неуспеха посаде да поштују утврђене процедуре и упутства или због физичког стања бродова или недостатака у њиховој изградњи. Међутим, ако погледамо статистику, сваких пет или шест година долази до инцидента који укључује руску подморницу - пожар или квар који захтева озбиљне поправке. За америчке подморнице - не рачунајући проблеме узроковане грешкама у навигацији - такви инциденти се дешавају једном у 15 или 20 година.” - рекао је он.

Подсетимо, 2000. године је након експлозија потонула подморница "Курск" која је у смрт повела свих 118 чланова посаде. Године 2008. избио је пожар у подморници "К-152 Нерпа" и тада је погинуло 20 особа, међу којима и цивили.

Како би се НАТО одбранио од руског нуклеарног напада, прочитајте ОВДЕ.

Извор: Блиц

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА