ДУГО СЕ СУМЊАЛО ДА СЕ НЕШТО ЧУДНО ДЕШАВА: Највећа експлозија у космосу до сада

Научници су открили доказе да је у космосу дошло до експлозије која је пет пута већа од свих које су до сада примећене.

Илустрација (Фото: pixabay. com)

Експлозија је изазвала незапамћено ослобађање енергије, а верује се да зрачи из супер матривне црне рупе која је 390 милиона година удаљена од Земље, објавио је Астрофизички журнал.

Већ дуже време сумњало се да се нешто чудно дешава око Офикс кластера галаксија у коме има на хиљаде посебних галаксија помешаних са врућим гасовима и црном материјом. Телескопи са X зрацима су открили да те галаксије имају заобљене ивице.

То би требало да буде, верују астрономи, "зид" рупе која је настала мешањем врелих гасова са црном материјом насред те рупе. Црне рупе су познате по томе што гутају све што упадне у њих и истовремено избацују велике количине материјала из своје унутрашњости.

У почетку се сумњало да то што избацују долази из постојеће рупе, али она је тако велика да би у њу могло да стане 15 наших Млечних путева. То је потврдио радио-телескоп из Аустралије и џиновски метровејв радио телескоп из Индије.

"Експлозија је у почетку личила на ерупцију вулкана Свете Хелене из 1980. године, која је откинула врх планине", рекла је Симона Ђачинтучи из Поморске лабораторије у Вашингтону, која је шефица тима који проучава овај нови астро-феномен у космосу.

Прочитајте ОВДЕ шта то зна Ватикан.

Извор: Танјуг