Najnovije

POSLE 40 GODINA: Rusi modernizuju srpsku prugu! Evo šta su uradili i šta još planiraju

Završeni su radovi na modernizaciji dela barske pruge od Resnika do Valjeva, u dužini od 77,6 kilometara, i tom prugom se danas provozala potpredsednica vlade i ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović sa predstavnicima Ruskih železnica.

Srpske pruge (Foto: Jutjub)

Vozovi modernizovanom prugom ponovo mogu da idu brzinom od 100 kilometara na sat, a Mihajlović je istakla da je modernizacija tog dela barske pruge završena posle pune četiri decenije.
„Rekonstrusali smo prvih 77 kilometara pruge i ovo je samo početak”, poručila je Mihajlovićeva.
Ministarka se ruskim dizel motornim vozom, koji je nabavljen u okviru ruskog kredita, vozila od Vreoca do Valjeva zajedno sa potpredsednikom Ruskih železnica Aleksandrom Mišarinom, generalnim direktorom RŽD Internešenel Sergejom Pavlovim i predstavnicima medija.
Ministarka je u železničkoj stanici Valjevo, gde je zvanično obeležen završetak radova, rekla da je sada prosečna brzina na toj pruzi oko 100 kilometara na sat.
Modernizacija pruge Resnik - Valjevo u dužini od 77,6 kilometara, na međunarodnom železničkom koridoru Beograd - Bar, završena je u roku - 13. novembra, a redovan železnički saobraćaj na tom delu barske pruge uspostavljen je juče.
Ugovorena vrednost radova na modernizaciji pruge Resnik - Valjevo je 79,9 miliona dolara, a radovi su finansirani iz ruskog kredita čija je ukupna vrednost 800 miliona dolara.
Mihajlović je naglasila da predstoji dalja modernizacija pruga na Koridoru 10.
Obnova barske pruge je počela 15. jula 2016. godine posle pune četiri decenije, a radove je izvela kompanije RŽD Internešnel.
Mihajlović je istakla da su Ruske železnice jedne od najboljih na svetu i da će Srbija nastaviti u saradnji sa njima da realizuje zajedničke projekte u Srbiji.
Projekat je uradio Saobraćajni institut CIP i radovi su obuhvatili rekonstrukciju trupa pruge, gornjeg stroja koloseka, dva tunela i 17 mostova, kontaktne mreže, S S i TT sistema, kao i remont svih infrastrukturnih objekata duž pruge, uključujući i 10 stanica.
Srbija bi za tri godine trebalo da ima najmanje 520 kilometara pruga na kojima će vozovi moći da idu prosečnom brzinom od 120 do 150 kilometara na sat, naglasila je ministarka građevinarstva.
„Na ovoj pruzi od Resnika do Valjeva su ranije vozovi išli i brzinom manjom od 30 kilometara na sat na pojedinim delovima”, rekla je Mihajlović.
Pruga Beograd-Bar kroz Srbiju je duga 287 kilometara, a puštena je u saobraćaj 1976. godine.
Ruski kredit obuhvata modernizaciju i gradnju Pančevačke pruge, šest deonica na Koridoru 10, obnovu barske pruge od Resnika do Valjeva, prugu Stara Pazova - Novi Sad i nabavku 27 novih dizelmotornih vozova iz Rusije.  A u aprilu je kompanija "RŽD internešenel" saopštila da je pre roka završila radove na deonici pruge Vinarci–Đorđevo, poslednjoj od šest deonica Koridora 10 na kojima ja izvodila radove.
Pročitajte OVDE kako su Rusija i Kina zapretile Americi zbog Srbije?
Izvor: Tanjug

Bonus video

Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.

Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:

Bonus video

A kakve su probleme pre dve godine, imali sa realizacijom radova, pogledajte u ovom snimku.
PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.

Kolumne

Najnovije vesti - Ratni izveštaji

VREMENSKA prognoza

Najnovije vesti - PRAVDA