Најновије

СЛАТКЕ МУКЕ МИНИСТАРСТВА: Како потрошити 417 милиона евра од концесије?

У јавности и даље траје једна врста јавне расправе о томе како потрошити новац од концесије за Аеродром Београд. Када Влада Србије и француски Ванси потпишу уговор о концесији, у државни буџет требало би да се слије 417 милиона евра.

Београдски аеродром (Фото: Јутјуб)

То, тврде неки од економиста, није новац који ће нешто значајно променити, али се и даље нижу предлози и идеје о томе како треба, а како не, располагати тим новцем.
Слатке муке пред министром финансија - како потрошити новац који буде уплаћен у буџет од концесије за Аеродром
"410, 420 милиона који ће бити уплаћени у буџет, није новац који ће нешто променити", сматра Иван Николић са Економског института.
Нису ни за занемаривање, посебно у односу на државни дуг који, иако милијарду и 400 милиона евра умањен током 2017, и даље износи готово 23 и по милијарде евра. 
Економисти подсећају да је Аеродром профитабилно предузеће. С обзиром на то, додају, новац добијен од концесије, налаже економска логика, треба уложити тамо где ће, посредно или непосредно, донети више пара него аеродром.
За сада у јавности су могли да се чују предлози да се део дуга Србије отплати, али и да се новац уложи у инвестиције.
"С тим што и ту немамо проблем са ликвидношћу буџета који би исфинансирао те пројекте. Ми имамо проблем са самим пројектима и са њиховом реализацијом. Није више сада посебно важно, или да постоје нека ургентна места где бисмо тај новац морали да уложимо", каже Николић.
"То не би смело да иде у потрошњу, да држава од тога прави пензије", рекао је економиста Стојан Стаменковић.
Као што је, каже, било након продаје Телекома 1997. Директор завода за статистику очекује да ће дуг наставити да се смањује, али и да ће у перспективи новац да поскупи на међународним тржиштима. Наводи још једну могућност. 
"Да се средства од концесије, макар једним делом, употребе за креирање једног фонда - на пример Гарантног финда, који би био употребљен за финансирање профитабилних пројеката", наводи  Миладин Ковачевић из Завода за статистику.
Економиста Саша Ранђеловић сматра да би, ако је могуће, новцем требало отплатити постојеће дугове са високом каматом. Прихватљиве су и инвестиције, каже, али подсећа и на искуство кад је продат Мобтел.
"Да смо велике приходе од приватизације кроз Национални инвестициони план и слично искористили за велики број ситнијих поправки, текућих одржавања и слично, тако да се на крају дана није могло јасно уочити који је резултат утрошка тих средстава", каже Ранђеловић.
Новац од концесије би, додаје, могао да се искористи за изградњу неке веће деонице аутопута или реконструкцију дела пруге.
Прочитајте ОВДЕ зашто је Вучић одлучио да не буде ванредних парламентарних избора?
Извор: Н1

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

Бонус видео

Економиста Пеђа Митровић изјавио је да је концесија београдског аеродрома "Никола Тесла" добра идеја, а да ли ће она бити и успешна зависи од Владе Србије и услова које ће она поставити. 
ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА