Najnovije

NE MOŽETE DA SPAVATE ZBOG VRUĆINE? Sedam jednostavnih načina da spavate kao beba

Ma koliko voleli leto, visoke temperature i sparina znaju da nam poremete san. Prevrćemo se u po krevetu, komarci zuje oko nas, a donje rublje nam se lepi za telo. I samo što smo sklopili oči, već nas bude cvrkut ptica i prvi sunčevi zraci.

Ilustracija (Foto: pixabay)

Direktor Nemačkog društva za istraživanje sna Hans-Ginter Ves otkriva šta možemo da uradimo da bismo se ujutro probudili čili i odmorni.

1. Provetrite ujutro

Spavaću sobu dobro provetrite rano ujutro, a tokom dana držite prozore zatvorene, roletne spuštene, a zavese navučene.

2. Pijte tople napitke

Umesto ohlađenih sokova i gaziranih pića iz frižidera, pred spavanje popijte topao biljni čaj. Tako telo neće morati da troši energiju da bi tečnost zagrejao do telesne temperature. Vino i pivo izbegavajte.

- Alkohol direktno utiče na kardio-vaskularni sistem - objašnjava Ves. Alkohol dodatno stvara toplotu, san je plitak i podložniji smo košmarima.

3. Tuširajte se mlakom vodom

Istuširajte se mlakom vodom neposredno pred odlazak na spavanje. Hladna voda skuplja pore, pa telo teže izbacuje toplotu preko znoja. Posle tuširanja mlakom vodom stavite zglobove šaka ispod mlaza hladne vode. To će vas osvežiti.

4. Lagana noćna garderoba

Pidžamu ili spavaćicu od pamuka, lana ili svile stavite u frižider dva sata pred spavanje, a presvucite se neposredno pre nego što legnete. Stručnjak ne preporučuje spavanje bez odeće, pogotovo pored otvorenog prozora. Kada vazduh dođe u dodir sa oznojenom kožom, može da se javi ukočenost mišića. Ako baš ne možete da podnesete ništa na sebi, pokrijte se barem tankim čaršavom.

5. Vlažna pelena

Okačite vlažnu pelenu ili šaršav pored otvorenog prozora jer isparavanje izvlači toplotu. Pokvasite maramicu ili frotirski peškirić i stavite na čelo da vam ohladi glavu.

6. Oprezno s klima-uređajima

Vodite računa da rashladni uređaj ili ventilator ne duva direktno u vas, jer i tu postoji opasnost od kočenja.

7. Opustite se

Ko samo razmišlja o tome da mora da spava sigurno neće zaspati, jer je pritisak najveći neprijatelj sna. Što ste opušteniji, to ćete lakše zaspati.

Ako vam konobar donese čašu mlake vode, odmah je vratite. A zbog čega to treba da radite pročitajte OVDE.

Izvor: Blic

Bonus video

Zašto treba piti bananu i cimet sat vremena pred spavanje

PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.

Najnovije vesti - Ratni izveštaji

Najnovije vesti - PRAVDA