Najnovije

VUČIĆ U GRDELICI! Prvo sebi pucamo u obe noge...

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišao je danas radove na južnom kraku Koridora 10, na deonici Gornje Polje-Caričina Dolina kod Predejana.

Aleksandar Vučić (Foto: Jutjub)

Vučić je zajedno sa potpredsednicom vlade i ministarkom građevinarstva Zoranom Mihajlović i v.d. direktorom Koridora Srbije Zoranom Babićem, kao i predstavnicima medija, prošao trasom budućeg autoputa.

Predsednik Vučić se obratio pristutnim građanima i zahvalio ljudima koji spremni ovde da rade.

- Brdo iza nas mora da se sruši, to je 300.000 kubnih metara zemlje, postoji i problem sa potpornim zidom koji se zakačio za greben, pa mineri imaju problem. Poslednjih 10 dana smo vodili najbrutalniju kampanju protiv onih koji su ovde radili. Prvo sebi pucamo u obe noge, pa se posle setimo da moramo da radimo - istakao je Vučić. 

- Mi Srbi kad krenemo u kampanju protiv nekog, umesto da obodrimo ljude koji rade najteži posao, vodimo  najbrutalniju kampanju. Zahvalan sam onima koji su preuzeli odgovornost, jer ljudi više neće da rade ovo. Ja sam zato zahvalan ljudima koji će od sutra da krenu sa novim rešenjem da ruše ovo brdo i da krenu u radove. Oni će tu odluku doneti ukoliko sutra i očekujem da vidite veliku promenu. Najvažnije je da mi uradimo sve da ovaj autoput bude bezbedan i siguran - rekao je Vučić.

On je naglasio da nije bitna samo brzina polaska i dolaska sa neke tačke, već da je bitno da ljudi manje stradaju i da budu što bezbedniji kada se budu vozili novim auto-putem.

- Zahvaljujem se ljudima koji rade na ovoj najtežoj deonici. Pričali su bajke o ovoj deonici, slušamo da će ovo biti izgrađeno od 70-ih godina, mi smo počeli da gradimo, završićemo ga i izgradićemo jedan od najlepših auto-puteva u Evropi. Mnogo uspeha vam želim, molim vas da sve bude sigurno, da li ćete mesec dana ranije ili kasnije da završite nije toliko bitno, ono što je bitno je da sve bude bezbedno. Želim vam mnogo uspeha i da napravite najbolje moguće rezultate u budućnosti. Ovo je put koji život znači za jug Srbije. Ovo je put koji znači više investitora za svako naše mesto južno odavde. Verujem i uveren sam da ćete usprešno završiti. Na jug Srbije dolazi jedan veliki investitor, u celom svetu poznata kompanija - rekao je Vučić.

Na pitanje novinara šta znači mesec dana pre ili posle i kada će biti gotov auto-put, predsednik je rekao da će biti najverovatnije do kraja godine.

- Mi smo rekli da će biti do kraja godine. Ja sam zato rekao, vi pokušajte, a ako bude do kraja januara neće nikom kruna sa glave pasti - rekao je  Vučić, naglašavajući da je bezbednost najbitnija.

Inače, na trasi Koridora 10 kod Predejana počela je sanacija potporne konstrukcije i u toku je priprema šipova za duboko fundiranje buduće galerije, koja će dodatno osigurati mesto na kome se obrušio potporni zid 19. avgusta.

Za taj posao angažovana je firma, kao podizvođač, "Integral" iz Republike Srpske, koja ima iskustva za rad na takvim terenima.

Na tzv. kosini 2 u toku su radovi na raščišćavanju terena od kamenja i drveća koje se odronilo, rade se pristupni putevi u gornjem delu kosine i pripremljen je deo platforme za mašinu za bušenje šipova.

Takođe, razmatraju se opcije za uklanjanje oštećenog dela kosine.

Kosina iznad desne trake autoputa je destabilizovana ispred tunela Predejane, gde je u dužini od 50 metara došlo do oštećenja potporne konstrukcije i destabilizacije dela zaštitne kosine, čija je ukupna dužina 725 metara.

U Grdeličkoj klisuri završene su tri od šest deonica autoputa: Tunel Predejane, kao i deonice 5 i 6 koje su ispred i iza tunela Manajle.

Privode se kraju radovi na izgradnji leve tunelske cevi u tunelu Manajle dužine 1.808 metara, dok će radovi na desnoj tunelskoj cevi biti završeni u oktobru ove godine.

Završeni su i radovi na osvetljenju najdužeg most Vrla dužine 644,4 metara, kao i mosta Dzemen Do dužine 521 metara.

Pod asfaltom je oko 23 kilometra autoputa.

Na preostale tri deonice stepen fizičke realizacije je više od 90 odsto.

Sud časti Inženjerske komore Srbije započeo je istragu ko je sve i kako projektovao i preprojektovao obezbeđivanje brda kod Predejana tokom gradnje dela Koridora 10, kroz Grdeličku klisuru, gde se tri puta obrušio potporni zid.

Projekat za obezbeđivanje kosine 2 je menjan 11 puta.

Nadležno ministarstvo podnelo je protiv 16 inženjera prijave zahtevajući da im se oduzmu licence.

Pročitajte OVDE sve o misteriji staroj 59 godina, i kako su delovi Raške pripali Kosovu.

Izvor: Tanjug

Bonus video

Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.

Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:

Bonus video

Zorana Mihajlović o odgovornosti za rušenje potpornog zida na Koridoru 10.

PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.

Kolumne

Najnovije vesti - Ratni izveštaji

VREMENSKA prognoza

Najnovije vesti - PRAVDA