Najnovije

Evo kakve su kontroverze - probijeni rokovi, afere, pompezna otvaranja...pratili autoput "Miloš Veliki"

Možete li da se setite koliko dugo slušate obećanja o završetku 103 kilometra duge deonice auto-puta? Osim neutemeljenih obećanja, posao izgradnje Koridora 11 obeležile su i brojne afere, ali i predstave za javnost prilikom otvaranja svakog izgrađenog komadića puta.

Autoput "Miloš Veliki (Foto: Jutjub)

Mic po mic, deonicu po deonicu - tako se gradio auto-put Obrenovac-Čačak. Svaki dovršen deo popularno nazvanog Koridora 11, ma koliko bio dug, pratile su medijske fanfare i slavodobitni govori političara.

Otvaranja komadića auto-puta, istorijska i glamurozna, tako su postala glasnija od podsećanja na obećane rokove za završetak čitavog posla.

Zorana Mihajlović, ministarka saobraćaja 24. decembra 2014. rekla je: "Koridor 10 treba da bude završen do 2016. godine, a Koridor 11 od Beograda do Čačka mora biti gotov do početka 2017. godine. Do Zlatibora će moći da se stigne za nešto više od jednog sata".

Optimizam Zorane Mihajlović bio je kratkog daha. Zbog činjenice da deonica Ub-Lajkovac do 2017. nije puštena u rad, podneta je krivična prijava protiv njenog prethodnika Milutina Mrkonjića, a čitav posao morao je da se radi ispočetka.

Put "iz ničega nigde" kako su tu deonicu opisivali, osim do krivične prijave vodio je i do novih troškova. Uz 70 miliona evra koliko je koštala njegova inicijalna gradnja sanacija je procenjena na još oko osam i po miliona, a ugovori su, kako je pisao BIRN, netransparentno dodeljivani kineskim kompanijama. Pre nego što su se njihove mašine i zagrejale, usledilo je novo obećanje, ovog puta predsednika države.

Vučić je 30.marta 2018. kazao: "Niko ga nije radio, ni pokušavao, samo su svi obećavali da će toga biti. Mi ćemo pre kraja godine imati kompletan - sa svim cevima - auto-put od Obrenovca do Čačka".

Nakon što je i 2018. prošla bez kompletnog auto-puta, postaljen je novi cilj - Vidovdan ove godine. Da će posao biti zaista gotov u tom roku, sopstveni kredibilitet ponovo je založila resorna ministarka.

"Sto tri kilometra puta na Koridoru 11 između Obrenovca i Preljine će takođe pre leta biti puštena u rad", rekla je Mihajlović, 8. aprila   2019.

Nekoliko dana pre zadatog krajnjeg cilja, Mihajlović je ponovo obišla sva gradilišta i rok pomerila za sredinu avgusta. Krivac za novo kašnjenje bili su kišni april i - Milutin Mrkonjić.

"Prošle godine, kada smo došli da popravljamo ovu deonicu, mogli ste da vidite mulj, blato i glinu. Od toga je pravljen auto-put. Toga više u Srbiji, dok je ove Vlade, ovog ministarstva, verujem, u budućnosti, nikada više neće biti", kazala je 20. juna.

Završetak radova na Koridoru 11 biće korak u napred što se tiče bezbednosti, jer će rasteretiti najopasniju putnu deonicu u Srbiji - Ibarsku magistralu, smatra profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić.

"U delu će ga zameniti, ne još uvek kompletno, ali ćemo imati smanjenje broja poginulih i manji broj saobraćajnih nezgoda, i nešto prihoda. Nijedan taj auto-put mi ne bismo radili da on ne donosi određena sredstva državi", kaže Vujanić.

Vujanić dodaje da se država kasno setila da investira u putnu infrastrukturu, pa Srbiju po broju kilometara auto-puta odavno prevazišle ne samo evropske zemlje, već i zemlje regiona. Pravilo svake ekonomije je, kaže, da je mesto koje nema izlaz na auto-put - slepo crevo.

Pročitajte OVDE šta je to Vučić obećao.

Izvor: N1

Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.

Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:

PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.

Najnovije vesti - Ratni izveštaji

Najnovije vesti - PRAVDA