Najnovije

AMERIČKI MEDIJI: Postoji li šansa da se naš „Super Hornet“ suprotstavi kineskom J-20 i ruskom Su-57?

Amerikanci se uzdaju u usavršeni sistem infracrvenog pretraživanja i praćenja (IRST) koji će omogućiti lovcima „Super Hornet“ sposobnost detekcije i praćenja najsavremenijih borbenih aviona, sa minimalnom radarskom refleksijom.

Su 57 (Foto: RIA)

Komapnije Lockheed Martin i Boeing su potpisale dva ugovora koji se tiču modernizacije senzorskog sistema IRST21, sa kojim će se opremiti modernzovani lovački avioni  F/A-18E/F „Super Hornet“ koji se nalaze u sastavu RM SAD.

Američki internet portal National Interest prenosi da će novi, usavršeni sistem infracrvenog pretraživanja i praćenja (IRST) omogućiti američkim lovcima-bombarderima sposobnost detekcije i praćenja najsavremenijih borbenih aviona, koje postepeno u svoje naoružanje uvodi uslovni neprijatelj. To se pre svega odnosi na avione pete generacije koji poseduju steltne karakteristike, a najreprezentativniji primeri za sada su kineski lovac J-20 „Čendu“ i ruski Su-57. Štaviše, nakon integracije modernizovanog kompleksa IRST21 na američke borbene avione, dobiće se pouzdano sredstvo koje je otporno na sisteme za protivelektronsku borbu, kakvi se takođe ugrađuju na ruske i kineske avione pete generacije.

„Program modernizacije strategijskog bloka američke ratne mornarice omogućiće brzo podizanje tehnologije na još viši nivo, uz istovremeno skraćivanje vremena za opremanje naših snaga“- rekao je Pol Lemo, zamenik predsednika kompanije Lockheed Martin Missiles and Fire Control. „Mi smo prezadovoljni što možemo da radimo na modernizaciji programa Block II, i povećamo efikasnost sistema IRST21“ – rekao je Lemo. Predstavnici kompanije Lockheed Martin su saopštili, da planiraju da utroše 100 miliona američkih dolara na „razvoj novog softverskog obezbeđenja, modernizaciju opreme i izradu prototipa“.

„Ovaj posao će omogućiti povećanje dokazanih sposobnosti sistema IRST21 kada je u pitanju otkrivanje i praćenje ciljeva u uslovima borbe, kada je radar neupotrebljiv“- saopštila je informativna služba američke kompanije. „U poređenju sa radarima, IRST21 znatno preciznije detektuje svoje ciljeve, što pilotima omogućava da odrede tačnu lokaciju letećeg objekta na većim rastojanjima. Takva sposobnost omogućava da cilj vidimo pre našeg protivnika i samim tim prvi izvršimo udar po njemu. Ovo su ključne prednosti u vazdušnoj borbi, koje znatno povećavaju stepen preživljavanja u ovakvim misijama“.- prenose u kompaniji.

Vredno je napomenuti da u ovom momentu kompanija Boeing radi na modernizaciji programa Block III „Super Hornet“, što će povećati sposobnost za presretanje malogabaritnih vazdušnih ciljeva, što je jedno od glavnih prednosti novog aviona. Ovaj program će obezbediti produženje životnog veka aviona 4 generacije, do sredine 40-ih godina ovog veka.

„Senzor IRST je ključna novina sa kojom će „Super Hornet“ značajno ojačati vazduhoplovne potencijale ratne mornarice a koju niko u svetu neće imati“ – rekao je Den DŽilijan, rukovodilac programa F/A-18 i EA-18G u okviru kompanije Boeing. „On će omogućiti borbu protiv vazdušnih ciljeva sa malom radarskom refleksijom“- naglasio je američki ekspert za vazduhoplovnu tehniku.

Modernizovani senzor IRST21 je samo jedna od nekoliko novina, sa kojim komanda RM SAD planira da ojača svoj osnovni borbeni avion „Super Hornet“. U aprilu ove godine RM SAD je sa kompanijom General Electric zaključila ugovor vredan 114,8 miliona dolara za integraciju novih motora na avione F/A-18 „Super Hornet“ i EA-18G.

Novi motori za ove avione koje proizvodi kompanija General Electric, najverovatnije će biti model ERE, koje karakterišu napredne mogućnosti u odnosu na standardni motor F414-GE-400.Rad na razvoju ovog motora je započeo 2009.godine. Prema informacijama koji dolaze iz kompanije, motor ERE će imati veći stepen otpornosti na oštećenja koja se javljaju prilikom kontakta sa stranim telom, manju potrošnju goriva i snagu potiska za približno 20%.

Međutim, za razliku od prethodnog modela komapnije Boeing, koji je dobio zvučno ime Advanced Super Hornet (projekat predstavljen 2013.godine), novi avion Block III će ipak imati skromnije zahteve i više će biti namenjen obezbeđivanju dopunske podrške ostalim avionima iz prvog ešelona (višenamenski nevidljivi lovci pete generacije F-35C kompanije Lockheed Martin, leteći radari E-2D Advanced Hawkeye koje proizvodi kompanija Northrop Grumman i avione za protivelektronsku borbu EA-18G).

Ipak, razvojni inženjeri projekta Block III dalje unapređenje aviona „Super Hornet“, koji uključuje modernizaciju softverskog paketa i postojeće opreme. Dalja faza usavršavanja će verovatno obuhvatiti modifikaciju snažne radarske stanice opremljene aktivnom faznom rešetkom Raytheon AN/APG-79, integrisani sistem za protivelektronsku borbu AN/ALQ-214, a takođe i opto-elektronski sistem AN/ASG-34 — sa senzorom IRST21.

Zašto Tigrovi koriste T-90 u operaciji u severnoj Hami isključivo noću pročitajte OVDE.

Izvor: bog-rata.com

Bonus video

Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.

Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:

PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.

Kolumne

Najnovije vesti - Ratni izveštaji

VREMENSKA prognoza

Najnovije vesti - PRAVDA