Najnovije

NEVIDLJIV ZA NEPRIJATELJE, SA HIPERSONIČNIM RAKETAMA KOJE POGAĐAJU NA NEKOLIKO HILJADA KILOMETARA! 2027. godina Rusija dobija... (FOTO)

Očekuje se da će ruski stelt (nevidljivi) bombarder Tupoljev PAK DA ući u serijsku proizvodnju 2027. godine. Preliminarni testovi zakazani su za april 2023, a državni za februar 2026.

Tupoljev PAK DA stelt bombarder (Foto: mil.ru)

To se navodi u ugovoru Dizajn biroa Tupolev za sprovođenje eksperimentalnog dizajnerskog rada za razvoj sredstava zaštite posade najnovijeg strateškog bombardera, kopija dokumenta je na raspolaganju informativnom portalu Izvestiji.

PAK DA će biti konstruisan pomoću stealt tehnologije - biće praktično nevidljiv za neprijateljske radare.

Najnoviji bombarderi biće naoružani hipersoničnim raketama. Oni će moći da pogađaju strateški važne neprijateljske ciljeve sa udaljenosti od nekoliko hiljada kilometara, a ostaju neranjivi za neprijateljske.

Prema ugovoru, planirano je puštanje tri modela bombardera. Preliminarni testovi sastavljenih prototipa, uključujući katapult sistem, očekuje se da počnu u aprilu 2023. i da budu završeni do jeseni 2025. Nakon čega će uslediti faza državnog testiranja.

Posada novog ratnog aviona će se sastojati od četiri osobe, slično strateškom bombarderu Tu-160.

Za opremanje prvog PAK DA će biti proizvedeno 12 sedišta za katapult. NJihovo stvaranje i priprema za masovnu proizvodnju košta će 500 miliona rubalja (8 miliona dolara).

“Mašina je prethodno testirana u svojim glavnim režimima rada”, rekao je Izvestiji počasni pilot leta, Heroj Rusije Igor Malikov. “Obično je potrebno 50-100 letova i pola godine ili godinu dana. U procesu se prepoznaju nedostaci dizajna, oni se uklanjaju. Tada se avion prebacuje na državne testove, na kojima se apsolutno sve proverava. Fuzela se testira na različitim temperaturama, visinama i brzinama."

Prvi put će novi model poleteti u vazduh tokom fabričkih testova, rekao je Igor Malikov. Po pravilu se izvršava nekoliko letova. Sasvim su jednostavni: uzlet, jedan ili dva kruga u vazduhu, a zatim sletanje.

Tupoljev PAK DA stelt bombarder (Foto: mil.ru)

Obično se čak ni šasija ne može uvući. U ovoj fazi, glavna stvar je osigurati da se ratni avion zadrži u vazduhu. Ova faza može da traje između dva i šest meseci. Juri Borisov, tadašnji zamenik ministra odbrane, rekao je da bi letački testovi prvih prototipa mogli da počnu 2025. godine, a oni će biti pušteni 2028.-2029.  “Prelazak na novu generaciju je tehnički složen i dug proces, a najverovatnije će se državni testovi trajati duže od dve godine”, rekao je Malikov.

„Novi bombarder koristi nove hemijske materijale i boje, konstruisan je po potpuno drugačijem dizajnu.” Vojska je odlučila o konačnom tehničkom izgledu bombardera u julu 2017. Krajem iste godine potpisan je državni ugovor sa PJSC Tupolev za obavljanje eksperimentalnih dizajnerskih poslova za stvaranje strateškog bombardera. Program je dobio kodnu oznaku “Poslanik-1”.

Razvoj opreme za katapult deo je ovog projekta više milijardi rubalja. Od 2009. godine, PJSC Tupolev ispunjava ugovor za generalni dizajn aviona. Vojska je odlučila da će PAK DA biti podzvučni i prikriveni, napravljeni po šemi “letećeg krila” (trup i krilo aviona predstavljaju jedinstvenu strukturu, a šasija nema rep).

Početkom 2017. godine pojavio se izgled u punoj veličini i digitalni model. Avion će imati produženo trajanje leta bez punjenja goriva u poređenju sa Tu-160 i nosiće veliko borbeno opterećenje. Pored konvencionalnog i nuklearnog oružja, PAK DA se takođe planira opremiti hipersoničnim oružjem i raketama vazduh-vazduh za samoodbranu. Krajem decembra, zamenik ministra odbrane Aleksej Krivorucko rekao je da su preduzeća iz vojne industrije već počela da grade elemente PAK DA koji će se koristiti za sastavljanje ispitnih jedinica.

Tupoljev PAK DA stelt bombarder (Foto: mil.ru)

Ovi očekivani datumi serijske proizvodnje i polaganja državnih testova se retko čuvaju.

Treba podsetiti razvoj drugog ruskog ratnog aviona sledeće generacije - borbenog aviona Su-57. U početku je Suhoj izabran za razvoj borbenog aviona nove generacije 2002. godine, konceptualni nacrti su završeni 2004. godine. Finansiranje projekta je počelo 2005. godine. 2007. godine završena je faza razvoja programa i izgradnja prve letelice za letačke testove je započela. Planirano je da budu izgrađena tri prototipa za letove 2009. godine, a dizajn aviona je konačno odobren iste godine.

Devičanski let prototipa više puta je odlagan sa početka 2007. nakon što je naišao na neodređene tehničke probleme. Aleksandar Zelin je u avgustu 2009. godine priznao da problemi sa motorom i tehničkim istraživanjima ostaju nerešeni.

Službeni probni let Su-57 obavio se 29. januara 2010. i tada su procene bile da će trebati otprilike 9 do 10 godina da započne serijska proizvodnja.

Tada su nastupila razna odlaganja u proizvodnji, a prva tura se očekivala da će biti isporučena 2016. Tada se 2014. godine objavilo da će do 2020. Ratno vazduhoplovstvo Rusije primiti 55 takva ratna aviona.

Zamenik ruskog ministra odbrane Juri Borisov izjavio je 2015. godine da će vazduhoplovne snage usporiti proizvodnju, smanjiti početnu naredbu na 12 boraca i zadržati velike flote boraca četvrte generacije, zbog nacionalne ekonomije.

Glavni komandant Ratnog vazduhoplovstva Rusije Viktor Bondarev izjavio je da je borac planirao da uđe u serijsku proizvodnju u 2017. godini, nakon što se završe sva testiranja.

Zamenik ministra Juri Borisov je tokom 2017. izjavio da će Su-57 najvjerovatnije ući u službu u 2018. godini, zbog primene naprednijih motora i daljih testiranja.

Tupoljev PAK DA stelt bombarder (Foto: mil.ru)

30. juna 2018. objavljeno je da je dogovorena narudžbina za 12 letelica, a isporuke bi trebalo da počnu u 2019. godini.

Konačno, JSC Suhoj započeo je serijsku proizvodnju aviona krajem jula 2019. A prvi serijski proizveden Su-57 koji je trebao biti isporučen ruskim vazduhoplovnim snagama, srušio se krajem decembra 2019. godine.

Prvobitna procena projekta kasnila je bilo gde između 3 i 5 godina, zavisno od različitih izvora informacija, nije malo verovatno da se faze razvoja i testiranja PAK-a DA i naredna serijska proizvodnja suočavaju i sa nekim izazovima.

CIA prve verzije dronova testirala na srpskim trupama, više o otme OVDE!

Izvor: Pravda

Bonus video

Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.

Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:

PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.

Kolumne

Najnovije vesti - Ratni izveštaji

VREMENSKA prognoza

Najnovije vesti - PRAVDA