Најновије

Ево какве су контроверзе - пробијени рокови, афере, помпезна отварања...пратили аутопут "Милош Велики"

Можете ли да се сетите колико дуго слушате обећања о завршетку 103 километра дуге деонице ауто-пута? Осим неутемељених обећања, посао изградње Коридора 11 обележиле су и бројне афере, али и представе за јавност приликом отварања сваког изграђеног комадића пута.

Аутопут "Милош Велики (Фото: Јутјуб)

Миц по миц, деоницу по деоницу - тако се градио ауто-пут Обреновац-Чачак. Сваки довршен део популарно названог Коридора 11, ма колико био дуг, пратиле су медијске фанфаре и славодобитни говори политичара.

Отварања комадића ауто-пута, историјска и гламурозна, тако су постала гласнија од подсећања на обећане рокове за завршетак читавог посла.

Зорана Михајловић, министарка саобраћаја 24. децембра 2014. рекла је: "Коридор 10 треба да буде завршен до 2016. године, а Коридор 11 од Београда до Чачка мора бити готов до почетка 2017. године. До Златибора ће моћи да се стигне за нешто више од једног сата".

Оптимизам Зоране Михајловић био је кратког даха. Због чињенице да деоница Уб-Лајковац до 2017. није пуштена у рад, поднета је кривична пријава против њеног претходника Милутина Мркоњића, а читав посао морао је да се ради испочетка.

Пут "из ничега нигде" како су ту деоницу описивали, осим до кривичне пријаве водио је и до нових трошкова. Уз 70 милиона евра колико је коштала његова иницијална градња санација је процењена на још око осам и по милиона, а уговори су, како је писао БИРН, нетранспарентно додељивани кинеским компанијама. Пре него што су се њихове машине и загрејале, уследило је ново обећање, овог пута председника државе.

Вучић је 30.марта 2018. казао: "Нико га није радио, ни покушавао, само су сви обећавали да ће тога бити. Ми ћемо пре краја године имати комплетан - са свим цевима - ауто-пут од Обреновца до Чачка".

Након што је и 2018. прошла без комплетног ауто-пута, постаљен је нови циљ - Видовдан ове године. Да ће посао бити заиста готов у том року, сопствени кредибилитет поново је заложила ресорна министарка.

"Сто три километра пута на Коридору 11 између Обреновца и Прељине ће такође пре лета бити пуштена у рад", рекла је Михајловић, 8. априла   2019.

Неколико дана пре задатог крајњег циља, Михајловић је поново обишла сва градилишта и рок померила за средину августа. Кривац за ново кашњење били су кишни април и - Милутин Мркоњић.

"Прошле године, када смо дошли да поправљамо ову деоницу, могли сте да видите муљ, блато и глину. Од тога је прављен ауто-пут. Тога више у Србији, док је ове Владе, овог министарства, верујем, у будућности, никада више неће бити", казала је 20. јуна.

Завршетак радова на Коридору 11 биће корак у напред што се тиче безбедности, јер ће растеретити најопаснију путну деоницу у Србији - Ибарску магистралу, сматра професор Саобраћајног факултета Милан Вујанић.

"У делу ће га заменити, не још увек комплетно, али ћемо имати смањење броја погинулих и мањи број саобраћајних незгода, и нешто прихода. Ниједан тај ауто-пут ми не бисмо радили да он не доноси одређена средства држави", каже Вујанић.

Вујанић додаје да се држава касно сетила да инвестира у путну инфраструктуру, па Србију по броју километара ауто-пута одавно превазишле не само европске земље, већ и земље региона. Правило сваке економије је, каже, да је место које нема излаз на ауто-пут - слепо црево.

Прочитајте ОВДЕ шта је то Вучић обећао.

Извор: Н1

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Најновије вести - Ратни извештаји

Најновије вести - ПРАВДА