Најновије

БОШКО ЋИРКОВИЋ ШКАБО: Обмана је нова обмана - љубав и доброта су побуна

Први део наслова је једна од варијанти (можда и најтачнија) превода на српски небулозне помодне синтаксе: „Треп је нови панк“.

Бошко Ћирковић Шкабо (Фото: Хелм Каст)

Пише: Бошко Ћирковић – Шкабо

Ако не верујете, искористите предности чињенице да се читамо на мрежи, проверите глаголска значења на следећим претрагама: OВДЕ и ОВДЕ.

Дакле, по обичају, симболика је сакривена на светлу, свима пред очима. Да, кад је и уочимо, будемо или сами убеђени да је у питању пука случајност или набеђени од стране агената интереса центара моћи да смо само параноични теоретичари завере.  И управо је супротна од значења које се отворено пропагира. Све већи број „артиста“, „инфлуенсера“, „блогера“, „подкастера“, „убаних хроничара“ и сл. горњом реченицом жели да пружи некакав побуњенички легитимитет актуелној бесмислено-саможивој оберматеријалистичкој попкултурној матрици. 

Мада, ако, од момента када маркетинг философија постаје преовлађујућа у пословању и животу, загребемо испод површине било ког изворно „субкултурног“ или „контракултурног“ феномена који избије под светло  блиставих глобалних рефлектора, лако уочавамо преовлађујућу интересну компоненту (за: корпорације, моћне државе, наддржавне организације...). Изворна побуна и ангажман су увек на нивоу контролисане ароме.

Трик је у томе што су неки од таквих феномена, као нпр. панк седамдесетих година прошлог века, пре потпадања под утицај интересом вођених структура тако екстремно формулисани да су врло брзо доспевали у неупотребљиве фазе самопроглашавања „смрти“ и „продаје“.  Данашња обмана је лукавије поставила замку (што, баш случајно, и јесте основни превод енглеске речи „треп“) за младе побуњенике, управо избегавши одбацивање глорификације баналне квантификације среће и успеха. Штавише, отишло се много даље: устоличени су баснословно бесмислен материјализам и лажно комфорна самодовољност као главни докази победе над свим претходним личностима, делима, предметима, вредностима... 

„Панкери у најкама“. Обманути обмањивачи који троше хрпе виртуелног новца, стеченог трговином својим виртуелним утицајем, на комаде пластике које за корпорације производе потплаћени радници. Сјајни, слободни од стега свега прошлог, саможигосани пропагандним слоганима. „Само уради то! Свуш! Најки“. Симболика грчке богиње победе... сурове победе бесмисла.  Безброј пута поновљен ритуал на „ТиЦеви“, испраћен милијардама погледа преко „јаФона“.  Филтрирана слика младог насмејаног лица, пред самоубилачки лет са таквог света. „Само уради то! Свуш! Најки“. Симболично и чињенично стање дигиталне свакодневнице. 

Овај лажљиви систем може заиста уздрмати једино увођење, јеноставнијег а суштинскијег, изворнијег смисла у сопствени и животе својих ближњих. Усмеравање живота ка  Љубави и Доброти и ширење истих по принципу концентричних кругова. Настојање да се сведочи супериорност тих универзалних (а бесплатних!) људских вредности сопственим примером. То не значи одбацивање технике и технологије као алатки, само свест да: „лајк“ није Љубав, „инфлуенс“ није сведочанство примером, новац није БОГатство... „замка“ није побуна...  Љубав и Доброта, толико „досадне“ и некомерцијалне, су данас побуна.

Књигу “Одметност” Бошка Ћирковића Шкаба можете поручити ОВДЕ. Текст Шкаба “Ми смо легенда” прочитајте ОВДЕ.

Извор: Правда

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА