Најновије

Безбедност као изговор за пуњење касе Путева Србије

Док Зоран Дробњак, директор Јавног предузећа „Путеви Србије“, сматра да је за возаче камиона потребно увести плаћање путарине и на Ибарској магистрали, ауто-превозници у Србији су незадовољни том иницијативом јер се њом, како кажу, укида могућност избора којим ће се правцем путовати и уводи монопол.

Директор Јавног предузећа „Путеви Србије“ Зоран Дробњак (Фото: Јутјуб)

Дробњак је поново изнео свој став да на Ибарској магистрали и другим магистралним путевима треба почети са наплатом путарине са циљем да се теретна возила приволе да користе ауто-пут.

Наиме, директор „Путева Србије“ истиче да велики број камиона коришћењем Ибарске магистрале избегава плаћање путарине и смањује безбедност у саобраћају.

Стога би, по њему, требало увести наплату путарине на путевима нижег реда за тешка теретна возила чија тежина прелази 12 тона. Дробњак наводи да би се на тај начин обезбедио новац за одржавање тих путева које највише оштећују управо тешка теретна возила.

С друге стране, ауто-превозници сматрају да је то само изговор и да на тај начин Дробњак у ствари жели да прибави средства за потребе „Путева Србије“ због слабе наплате путарине на ауто путу.

Љубинко Златић, председник пословног удружења за међународни друмски транспорт путника и робе „МДТ систем“, каже да предлог директора „Путева Србије“ Зорана Дробњака није добро решење и да би изазвао додатне трошкове домаћим транспортним предузећима.

– Могу да разумем да се ова мера примени на камионе из иностранства али наплаћивати путарину Ибарском магистралом домаћим транспортним предузећима на релацијама у оквиру Србије је потпуно бесмислено. Домаће транспортне компаније имају право да изаберу алтернативни правац. Истина је да се у Немачкој плаћа путарина на неким алтернативним правцима. Али је Србија сиромашнија земља од Немачке и очекивати да наше транспортне фирме могу да плаћају трошкове какви постоје у Немачкој је нереално. Транспортна предузећа у нашој земљи су већ под многобројним наметима државе. Између осталог плаћамо и скуп бензин због великог захватања државе у његовој цени. Наплата путарине на Ибарској магистрали би био додатан и велики намет који је неприхватљив – изричит је он.

Према његовим речима, та, како сматра, рђава идеја је замисао Зорана Дробњака, директора „Путева Србије“, а не надлежних у Министарству саобраћаја те сматра да је они неће усвојити те да неће бити реализована.

Неђо Мандић, председник пословног удружења „Међународни транспорт“, такође се категорично противи предлогу директора „Путева Србије“ о увођењу плаћања путарине и на Ибарској магистрали.

– То је наводно добра идеја само из његовог угла. Ако се објективно сагледају ствари, онда је сасвим извесно да та идеја није никако добра и да ускраћује законско право грађана да се крећу путем који сами одаберу. Зоран Дробњак нема право да уводи монопол а са тежњом да наплаћује путарину на алтернативним путевима он то исказује. У реду је да постоји деоница, односно ауто-пут на коме се наплаћује путарина. Али исто тако мора да постоји и алтернативни пут на коме то није случај. Једноставно возачи имају право да сами изаберу куда ће се кретати док путују и нико нема право да их условљава обавезном наплатом на свим деоницама – наводи Мандић.

С његовим мишљењем слаже се и Драган Стојановић, власник транспортне фирме Еурошпед.

– Дробњаков предлог је нелогичан јер ако би био усвојен он би ограничавао грађанима у Србији да бирају којим правцима ће путовати. Било би потпуно нелогично да се превозницима који саобраћају унутар граница Србије и на краћим релацијама онемогућава коришћење алтернативних путева на којима се путарина не наплаћује. Свугде у свету алтернативни путеви и постоје управо због тога па за то треба да служе и у Србији. Мађарска дозвољава да возачи камиона бирају којим ће путем ићи и да избегавају ауто-пут на тај начин. Међутим на граници им се наплаћује вињета а камерама се помно прати да то возило мора да иде оном маршрутом за коју се одлучило. Ако покуша да скрене са ње како би смањило километражу или трошкове, онда јој се наплаћује казна. Такав систем за наплату транзитног друмског транспорта би имао смисла, али ово што предлаже Дробњак никако – закључује он.

У којој новој лажи је Вучић ухваћен, прочитајте ОВДЕ!

 

 

Извор: danas.rs

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА