СНИМАК НАСА ДИГАО СВЕТ НА НОГЕ, ЈЕ ЛИ ОВО КОДИРАНА ПОРУКА... Звук траје 50 секунди, дошао је са Јупитеровог сателита и помало буди језу...(ВИДЕО)

Америчка свемирска агенција НАСА снимила је звукове који допиру са Јупитеровог највећег сателита Ганимед.

Ову помало језиву појаву снимила је свемирска летелица Јуно која је поред Ганимеда прошла је 7. јуна, а НАСА је сада објавила аудио снимак који траје 50 секунди.

Јуно је опремљен инструментом који је назван "Таласи" (Wавес) и који снима електричне и магнетне радиоталасе из Јупитерове магнетосфере.

Научници су након прикупљања таласа променили њихову фреквенцу да би их претворили у звук који се може чути. Као резултат је добијен звук који подсећа на дување ветра и роботске звуке.

"Ако се пажљиво слуша на средини снимка се може чути нагла промена у вишу фреквенцу, што значи улазак у друго подручје магнетосфере Ганимеда", рекао је главни истраживач Јуна Скот Болтон са Института у Сан Антонију.

Он је нагласио да би откривање тајни Јупитеровог деловања могло да бацити "ново светло на еволуцију других планета и формирање Сунчевог система".

Објављивање аудио снимка изазавало је лавину коментара међу заљубљеницима у космос, али и теоретичарима завере, који углавном коментаришу да је реч о кодираној поруци ванземаљаца коју треба "одгонетнути". Некима делује као музика, док други сматрају да фреквенце треба превести у бројеве који ће открити тајну овог звука.

Извор: Информер