Најновије

У Бугарској „заробљено” више од милион тона угља за Србију

Због тронедељне обуставе пловидбе на Дунаву у Бугарској, на сектору Белане, заробљено је више од милион тона угља из бугарских рудника који треба да стигне у Србију.

Угаљ (Фото: Pixabay)

Помоћик министра грађевинарства, саобрацаја и инфраструктуре Вељко Ковачевић изјавио је да су у току преговори са надлежнима у Бугарској да се у Белане спусти наша механизација, како би се омогућио пролаз бродовима ка Србији и додао да водни саобраћај кроз нашу земљу функционише без сметњи иако су на снази мере ограничења због ниског водостаја.

„Низводно од Србије на сектору Белане пре три недеље је дошло до потпуне обуставе пловидбе, румунска механизација је изашла на терен како би урадила било које превентивне радове да би се одређени ниво пловности створили у Беланама, а тренутно ми преговарамо са Бугарима да и ми спустимо помоћ и део механизације. Јер, се појављују у том делу још два критична сектора где може да дође до потпуне обуставе пловидбе”, објаснио је помоћник министра, преноси Танјуг.

Када је реч о нашој земљи, Ковачевић каже да су на снази мере ограничења, али да за сада нема обуставе пловидбе на водотоковима кроз Србију.

Оценио је да обустава водног саобраћаја у Бугарској много утиче на нашу економију, јер не само да је ометен транспорт енергената, већ је обустављен и ка луци Констанца извоз и увоз наших житарица и ђубрива, као и сировина које користе железаре.

Додао је да је добра ствар што велике количине угља из Румуније долазе у нашу земљу Дунавом из лука Орсава и Туну Северин.

Како је рекао, када се наша механизација спусти у сектор Белане у Бугарској, Србија више неће зависити од природних непогода, нити од бугарске администрације.

Када је у питању пловност река кроз Србију, Ковачевић је истакао да су критичне три деонице: код Чортановаца где је дошло до сужења ширине пловног пута са 180 на 120 метара, Футога где се појавио спруд који је ушао у кинету пловног пута и Баричке аде на Сави.

Према његовим речима, на сва три места је постављена механизација како би се превентивно обезбедио пловни пут, уколико дође до додатног пада водостаја.

На питање какве су прогнозе и када ће се водостај стабилизовати, Ковачевић је рекао Танјугу да је ситуација неизвесна иако је пало доста кише у последњих пар дана, који је повољно утицао на средњи ток Дунава код Мађарске.

„Потребне су падавине мало дужи временски период, како би дошло до дугорочне стабилизације јер је Дунав огромна река, нама је потребна стабилизација хидролошког стања од Немачке до Бугарске да би се подигао ниво воде”, рекао је Ковачевић.

О избору мандазара за нову владу прочитајте ОВДЕ.

Извор: Политика

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА