Најновије

ЈОШ ЈЕДНА "НАПРЕДЊАЧКА" ПЉАЧКА: Милиони украдени на реконструкцији пруге Нови Сад - Мађарска!?

Документација коју је објавило Више јавно тужилаштво у Новом Саду пружа увид и у размере крађа које су се дешавале током реконструкције пруге до мађарске границе. Увид у пријаве поднете полицији и обим пљачки сугеришу да су то могле да изведу само озбиљно организоване групе. Штету је тешко проценити јер у пријавама није увек наведена вредност отуђених ствари, али је сигурно реч о милионском износу, пише Форбес Србија.
Брзином воза...

Брзином воза...

Најчешћа мета била је контактна мрежа односно бакарни водови, а неретко су одношени и други делови, пре свега тегови од гвожђа. Да је реч о добро припремљеним и организованим лоповима по свему судећи указује и то да су контактну мрежу крали чак и када је била под високим напоном.

У документацији коју је објавило Више јавно тужилаштво, у два документа су сакупљене пријаве које су подношене. Да ли је реч о свим пријавама није познато. Прва је из септембра 2021. док је последња из августа 2022. Укупно су објављене 23 пријаве полицији.

Из онога што се може видети јесте и да су мета чешће били водови на отвореној прузи односно на деоницама између станица. Ипак, догодило се и неколико крађа на самим станицама. Оно што је питање јесте и како су управо на тим локацијама изведене највеће крађе, а да нико то није приметио. Односно, да ли је било обезбеђења.

Милионска штета

У првих осам пријава у објављеној документацији види се да су циљ пљачкаша биле тзв. чврсте тачке. У објашњењу стоји да се чврста тачка састоји од бакарног ужета. Она је „део елемената контактне мреже која служи за безбедност саобраћаја и стабилност контактне мреже“.

У појединим пријавама наведено је да је због ових крађа морала да буде уведена тзв. лагана вожња, док је било и прекида саобраћаја.

Оно што се може видети из ових осам пријава јесте вредност однете опреме. Укупно је реч о износу од 2,8 милиона динара. Износ је очигледно био већи јер се још у само једној пријави помиње да је украдена опрема вредна 199.000 динара док у осталих 14 нема бројки.

Највећа штета међу онима које су познате, причињена је на деоници Мали Иђош Поље – Жедник. На том потезу однете су чврсте тачке у вредности од 620.000 динара. Ове крађе дешавале су се у периоду од 8. до 22. фебруара 2022. У другој пријави, види се да је у идентичном периоду нестајала опрема на деоници Змајево – Врбас. Такође су однете чврсте тачке, вредне 355.000 динара.

Да су лопови били посебно активни око Малог Иђоша види се и из пријаве у којој се наводи да су од 21. јануара до 8. фебруара однели чврсте тачке у вредности од 527.000 динара.

Само у ових осам пријава за које је позната вредност украдене опреме, види се да је однето више од две тоне, махом, бакарног материјала.

Оно што је овде занимљиво, у једној од пријава наводи се да се крађа догодила иако је мрежа под сталним напоном од 25.000 волти.

Шта зна човек шта је тона

Поменуте крађе дешавале су се у дужем временском периоду. Оно што откривају друге пријаве јесте да су изведене и велике „операције“ у току једног дана односно ноћи.

Тако је 19. априла 2022. на потезу од Малог Иђоша до Ловћенца нестало 700 метара возног вода. У пријави је објашњено да је тежина 1,1 тону.

Слично се догодило и у августу 2022. када је на деоници Суботица – Наумовићево нестала идентична количина опреме – 700 метара возног вода што је уствари 700 метара носећег ужета и исто толико контактног проводника.

„Улог“ је подигнут на теретној станици у Суботици. Тамо је у једном дану 2022. однето 2.500 килограма односно 2,5 тоне опреме. У овој крађи било је много мање водова („само“ 400 метара). Тежини украденог допринели су сетови тегова за затезање од гвожђа који су однети.

Слична тежина, 2,6 тона нестала је на деоници од Суботице до Келебије. Такође су највећи део чинили тегови, али се ово противправно отуђење догодило у периоду од пет дана.

Ноћ када је нестало 11,6 тона

Највећа пљачка на једној локацији догодила се у ноћи између 2. и 3. јуна 2022. Према доступној пријави, у станици Бачка Топола нестало је 11,6 тона опреме.

Међу опремом је било чак 360 гвоздених тегова и 20 носача опреме. Тежина тегова наведена у пријави је девет тона док су носачи били тешки 2,6 тона.

Највећа од свих крађа

Међутим, ни ово није била највећа отимачина опреме на прузи.

Највећа од свих догодила се 4. и 5. маја 2022. код Врбаса. Како се види у пријави, део опреме однет је на самој станици у Врбасу, а део на деоници од Врбаса до Ловћенца.

Однето је, ни мање ни више, него 18.645 килограма опреме односно више од 18 тона.

Ово је можда и најкомпликованија од свих „изведби“ јер мета нису били водови већ конструкција. У пријави стоји да је однето чак 13 металних стубова. Уз то је „отишло“ и 660 металних тегова.

За превоз ове количине робе било би потребно или четири мања камиона од пет тона носивости или један шлепер чија је носивост до 24 тоне.

Прочитајте ОВДЕ о Тадићевој тврдњи да Вучић лаже о Кобрама

Извор: Форбес Србија

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА