Najnovije

TESTIRALI NEŠTO? Pad ruskog Su-57 – Ovo su novi detalji i nagađanja

Pad ruskog borbenog aviona pete generacije Su-57 ove sedmice je izazvao veliku pažnju javnosti, ruske i međunarodne. U utorak se borbeni avion Su-57, poznat i kao T-50, srušio u blizini Komsomolska, na Amuru u teritoriju Habarovska.

Su-57 (Foto: Ria)

Posebno je važno napomenuti da letelica nije bila vojna i pripadala je proizvođaču koji je provodio testne letove.

Pilot se uspešno katapultirao, dok će uzroke nesreće istražiti posebno telo, saopštila je PR služba ruske Ujedinjene vazduhoplovne kompanije.

Korporacija je potvrdila da se “avion Su-57 srušio tokom probnog leta na 111 km od aerodroma u području Habarovska. UAC je dodao kako na terenu nije bilo žrtava i štete, a sastav hitne pomoći je normalno radio, tako da se pilot katapultirao i ostao živ”. Isti pilot se ranije katapultirao tokom testnog leta na avionu Su-30, što sugeriše da je UAC tražio pilota s „posebnim iskustvom“.

Prema preliminarnim podacima, uzrok pada borbenog aviona Su-57 bio je tehnički kvar upravljačkog sastava aviona, što su za TASS navela dva izvora u vojno-industrijskom kompleksu.

“Prema preliminarnim informacijama, nesreća se dogodila zbog kvara u upravljačkom sastavu Su-57”, rekao je izvor za TASS, a drugi je napomenuo da je, po svemu sudeći, “došlo do kvara u kontroli repa”. Kako je moguće da avion koji je već u službi u vojsci i sprovodi misije u Siriji padne zbog banalnog kvara u upravljačkoj kontroli repa? Ovde je logično zapitati se nije li UAC testirao neke modifikacije ovog modela koje su se pokazale lošim izborom.

Do ovog poslednjeg su zabeležena samo dva incidenta sa avionima ove vrste. Prvi 2011. godine na izložbi MAKS, tokom ubrzavanja modela T-50-2 s brojem 52. Čim je uočeno iskrenje, pušten je kočioni padobran i avion se zaustavio još na pisti.

2014., prilikom sletanja na aerodrom u Žukovskom, opažen je dim na desnom dovodu vazduha, a zatim je izbio požar koji je brzo ugašen. Avion je kasnije obnovljen i vraćen na testiranje.

„Probni let Su-57 se sprovodio na nadmorskoj visini od 8000 metara. Zbog kvara u upravljačkom sastavu je avion spontano ušao u silaznu spiralu, a onda je počeo naglo padati i  potom udario o tlo“, navodno je za poznati portal AviaPro izjavio „izvor iz Ujedinjene avio kompanije“.

AviaPro dalje piše „kako je poznato da je pilot pokušao vratiti kontrolu nad borbenim avionom, koji je sledeće nedelje trebao da bude prebačen u arsenal ruskih vazduhoplovnih snaga, ali je zbog ozbiljnosti problema morao napustiti Su-57 na visini od 2 kilometra“.

Za kraj portal koji smo proteklih meseci upoznali po „nebeskim trkama ruskih Su-35 s izraelskim F-35“ ili po „begu ruskog Tu-160 pred američkim borbenim avionima negde u blizini Japana“, piše „kako je važno napomenuti da je, prema brojnim izvorima, avion zbog svog dizajna pretrpio manje kritične štete nego da je na njegovom mestu bio bilo koji drugi borbeni avion, što ukazuje da je Su-57 bolje prilagođen za neprijateljstva“. Naravno, ovu tvrdnju niko nije izneo, niti su poznate razmere štete uništenog aviona što je prilično sumnjiva tvrdnja, s obzirom da je od aviona ostala „gomila lima“ i izgorele elektronike. Istu verziju prenosi i portal Vojni obzor, koji dodaje „kako  ministarstvo obrane Rusije još nije objavilo službene podatke o razlozima pada Su-57“. Verovatno i neće.

Pročitajte OVDE   šta je to novo o Libiji rekao ruski ekspert.

Izvor: AviaPro/Vojni obzor/logicno. com

Bonus video

Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.

Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:

PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.

Kolumne

Najnovije vesti - Ratni izveštaji

VREMENSKA prognoza

Najnovije vesti - PRAVDA