NEKOGA IMA U SVEMIRU, ŠALJE NAM SIGNALE: Zvuci sata stigli iz galaksije daleke 500 miliona svetlosnih godina (VIDEO)

Astronomi iz celog sveta su već duže vreme fascinirani misterioznim radio-signalima koji „bombarduju“ našu planetu iz dubokog svemira, a nova studija tima naučnika kog predvode astronomi iz Britanske Kolumbije u Kanadi, otkrila je da misteriozni izvor radio-signala dopire iz galaksije koja je udaljena 500 miliona svetlosnih godina od Sunčevog sistema, i šalje brze radio-signale poput otkucaja časovnika u 16,35-dnevnih ciklusa, uključujući 1 do 2 signala na sat u periodu dužem od četiri dana i 12-dnevnoj tišini pre nego što ponovo počne.

Ilustracija (Foto: pixabay. com)

Otkriće je važno jer od radio-signala bržih od 150 zabeleženih u opservatorijama širom planete Zemlje u poslednjih deceniju i po, samo njih deset se ponovilo, ali nijedan tako stabilno kao izvor koji se analizira u studiji. Štaviše, samo je nekolicina signala praćena do galaksija iz kojih su došli.

Misteriozni signal, poznat kao FRB 180916.J0158+65, prvi put je otkriven 2017. godine, ali se i dalje neprestano ponavljao, mada oko 600 puta slabije nego prvi put. Naučnici su u studiji analizirali 28 „rafala“ radio-signala u periodu između septembra 2018. i oktobra 2019, potvrdivši obrazac uz zaključak da je ovo „prva otkrivena periodičnost bilo koje vrste u izvoru FRB-a“.

Novi FRB uhvaćen je na SDS J015800.28+264253.0 galaksiji koja formira zvezdu na oko 500 miliona svetlosnih godina od Zemlje.

„Otkrivanje 16,35-dnevnovnog perioda u ponavljanju FRB izvora je važan dokaz prirode tih objekata“, saopštili su naučnici, pružajući nekoliko mogućih objašnjenja ovog fenomena.

Jedna mogućnost je da je reč o objektu koji kruži oko Sunca i šalje signale samo u određenom momentu u svojoj orbiti. Druga je da bi to mogao biti signal koji šalje binarni skup zvezda koji se sastoji od masivne i super guste, visoko magnetizovane neutronske zvezde. Ili bi to mogao biti samostalni objekt nastao rotacijom ili kolebanjem poput visoko magnetizovane neutronske zvezde.

Iako to naučnici ne spominju, ne isključuje se mogućnost da bi mogao biti vanzemaljski oblik života koji pokušava uspostaviti kontakt sa drugim oblicima života u galaksiji. Naučnici su bili fascinirani konceptom uspostavljanja kontakata sa venzemaljcima radio-talasima još od 1890-ih, a brojne zemlje su prošlog veka izgradile veliki broj radio-teleskopa kako bi „uhvatile“ dolazne, venzemaljske radio-talase.

Autori studije planiraju da posmatraju objekt koji emituje signale vodeći računa o tragovima u vezi sa njegovim poreklom. Skeniranje SDS J015800.28+264253.0 pomoću teleskopa za rentgensko i gama-zračenje može pružiti nove tragove za utvrđivanje njegovog identiteta.

Pročitajte OVDE   gde je to snimljen najjeziviji zvuk.

Izvor: rs. sputniknews. com