Najnovije

Rusko-iranski transportni koridor skratiće put od severa Evrope do Indije sa 14.000 na 3.000 km

Ruski teretni brodovi sada moraju da od Sankt Peterburga do Bombaja da pređu 14.000 kilometara. Ploveći kroz Lamanš, Gibraltar i Suec...

Za 2-3 godine će ruska roba do Bombaja prelaziti put od samo 3.000 ilometara!

To će biti moguće zahvaljujući ugovoru koji su potpisali Moskva i Teheran o izgradnji 162 ilometra železničke pruge Rašt-Astara (na teritoriji Irana) koja će obezbediti puno funkcionisanje transportnog koridora sever-jug.

To je projekat koji je od velikog značaja za Rusiju sa geopolitičkog i ekonomskog stanovišta.

Gradnja te pruge treba da počne već sledeće, 2024. godine, a povezaće iransku železničku mrežu sa azerbejdžanskom i ruskom. To će omogućiti direktnu teretnu železničku komunikaciju od Sankt Peterburga (i obale Baltičkog mora) sa obalom Persijskog zaliva.

„Ovo je veliki događaj za region, za celokupnu globalnu transportnu infrastrukturu, za naše zemlje“, rekao je ruski predsednik Vladimir Putin.

Transportni koridor Sever-Jug omogućiće Rusiji direktan pristup Indijskom okeanu. I to u vreme preorijentacije ruske spoljne trgovine na istok i jug.

Delovi tog koridora već postoje i funkcionišu, ali nema direktne železničke veze između Rusije i Irana. Tereti se pretovaruju na brodove i transportuju kroz Kaspijsko more do iranskih luka, a odatle kontejneri železnicom odlaze na jug.

Osim toga, iranske luke na Kaspijskom moru nisu povezane sa železničkom mrežom svoje zemlje, a železničke pruge u blizini luka su jednokolosečne, neelektrifikovane i sa velikim nagibima. To značajno ograničava nosivost iranske transportne infrastrukture, povećava troškove transporta i vreme isporuke robe.

U ovom trenutku, koridor sever-jug funkcioniše u ograničenom obimu. Prevoz robe se obavlja na tri rute: transkaspijskom (preko luka Astrahan, Olja, Mahačkala morem do iranskih luka), istočnom (železnička komunikacija preko Kazahstana, Uzbekistana i Turkmenistana sa pristupom železničkoj mreži Irana) i zapadnom (Astrahan - Mahačkala – Samur - teritorija Azerbejdžana do iranske granice).

Ruska železnica – koristeći za prevoz kontejnera sa robom istočni krak koridora, odnosno - transportnu infrastrukturu Rusije, Kazahstana, Turkmenistana, Irana i Indije - garantuje isporuku robe za 37 dana.  

Povećanje teretnog saobraćaja duž koridora sever-jug 2022. godine primoralo je Iran da modernizuje svoju železničku mrežu i logističke objekte. Sada je minimalno vreme isporuke kontejnera iz Rusije u Indiju 25 dana.

Upravo izgradnja pruge od najjužnije azerbejdžanske železničke stanice Astara do Rašta, krajnje tačke iranske pruge koja prolazi duž južne obale Kaspijskog mora, trebalo bi da radikalno reši pitanje povećanja propusnog kapaciteta čitavog koridora.

Rusija za taj projekat daje i povoljan kredit od 1,5 milijardi dolara. Deo kredita biće iskorišćen i za elektrifikaciju linije Garmsar-Inče-Burun, duge 495 kilometara.

Nakon završetka ovih radova, propusni kapacitet transportnog koridora će se povećati i iznositi 30 miliona tona tereta godišnje. Vreme isporuke robe od Bombaja do Sankt Peterburga biće smanjeno na deset dana, dok roba kroz Suecki kanal putuje 30-45 dana.

SAVETNICA ZA MEDIJE NAPUSTILA SNS: Ne dolazite u petak na miting!

Izvor: Fakti.org

Bonus video

Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.

Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:

PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.

Kolumne

Najnovije vesti - Ratni izveštaji

VREMENSKA prognoza

Najnovije vesti - PRAVDA