Најновије

ПСИХОЛОШКИ РАТ: Подсвесним порукама нам испирају мозак, преко ТВ и филма програмирају људе?

Идеја да неко може да вас контролише филмовима, музиком или рекламама је застрашујућа. Нема особе која се не плаши „испирања мозга“, па зато и не чуде теорије о групама које скривеним сликама и речима покушавају да контролишу масе. Све то још мање чуди кад се зна да подсвесне поруке заиста постоје и да се користе. Питање је само да ли су ефикасне.
Фото: yeux.com.mx

Фото: yeux.com.mx

Страх од коришћења масовних медија за испирање мозга јавио се педесетих година, с развојем телевизије, конзумеризма и визуелног оглашавања. Рађање идеје Теорије о подсвесним порукама и контроли људи нису настале случајно, већ заслуга за то припада истраживачу маркетинга Џејмсу Викерију. У септембру 1957. он је током приказивања филма у биоскопу више пута пустио две поруке: „Једи кокице“ и „Пиј кока-колу“. Оне су трајале делић секунде и нико их није приметио, али је Викери саопштио да је захваљујући њима продаја кокица скочила за 57,1 одсто, а продаја „кока-коле“ за 18,1 одсто. - Ове тврдње су изазвале страх међу људима. Упркос томе што је доказано да су Викеријеве тврдње о скоку продаје нетачне, јер је он сам признао да је резултате измислио, страх од новог вида маркетинга је постао кључан у многим теоријама завере - пише Френ Мејсон у енциклопедији „Теорије завере у америчкој историји“. Наравно, гласине о успеху подсвесних порука није било могуће зауставити. - Аутор „Врлог новог света“ Олдос Хаксли сматрао је да су подсвесне поруке доказ да се дистопијски свет о којем је писао рађа, јер поништавају слободну вољу. Наравно, ЦИА је одмах желела да види да ли је техника успешна, па је спровела сличне експерименте, а маркетиншке и ТВ куће наставиле су да испитују подсвесне поруке - пише Сајмон Ли у књизи „Контрола ума: Испирање мозга, хипноза и ментализам“. Под контролом ЦИА Публициста Алекс Константин тврди да су подсвесне поруке биле само почетак, а да је ЦИА покретањем програма „Птица ругалица“ („Mockingbird“) решила да помоћу њих контролише медије, филмове и музику. - Идеја о програму настала је у време Хладног рата, кад је ЦИА почела системску инфилтрацију у медије. Покренута је идеја о САД као суперсили, па је чак трећина буџета ЦИА педесетих година коришћена за глобалну пропаганду. У Холивуду, мозгу Звери, ЦИА је зарила своје канџе у филмску индустрију. Већина гледалаца није ни свесна колики ефекат на њихове ставове имају ови медији. Медијска и филмска пропаганда чине прави психолошки рат - пише он. Константин каже да је још Гебелс тврдио да су филмови најбољи начин да се утиче на масе и њихове ставове. Више од маркетинга Кад је Вилсон Брајан Ки 1973. објавио књигу „Подсвесно завођење“, прича о овом виду контроле маса је достигла врхунац. - Није могуће гледати телевизију или слушати радио, а избећи нападе подсвесним порукама. Сада знамо, без икакве сумње, да подсвесне стимулације продају производе. Секс је најчешће коришћена реч у овом виду маркетинга. Ова једноставна реч може се наћи у скоро свакој реклами, скоро сваком филму... - пише он. Ипак, многи верују да се подсвесне поруке користе за много више од маркетинга. - Холивуд је чаробни штапић. Ствари или идеје које се иначе чине бизарним, вулгарним, непожељним и немогућим убацују се у фантастичне филмове. Кад публика гледа те филмове, умови су отворени за сугестије и процес условљавања почиње. Ови филмови су осмишљени да програмирају просечне особе тако да застрашујући концепти временом постану нешто што се сматра нормалним напретком, да их припреме за оно што се прво представља као дистопијско друштво, а затим се чини неизбежним и нормалним - пише публициста Алан Ват. Као такве филмове он наводи „Матрикс“, „Еквилибријум“, „Они живе“, „Игре глади“... Специјална дозволаПорука убици БТК Подсвесне поруке су званично забрањене, али је станица КАКЕ ТВ у Канзасу 1978. године добила специјалну дозволу да пусти једну. Због терора такозваног БТК убице, у вестима су пустили цртеж наочара и кратку реченицу: „Сада позови шефа полиције“. Како причају полицајци и репортери, претпостављало се да ће цртеж наочара које је оставио поред убијене Ненси Фокс изазвати грижу савест и натерати убицу да се преда. Покушај није дао никакав резултат. Роберт Борнстајн Благ утицај Роберт Борнстајн је у часопису "Džurnal of majnd end bihejvior" 1989. године објавио чланак „Подсвесне поруке као оруђе пропаганде“. После детаљне анализе, закључио је да подсвесни маркетинг може да пренесе поруке које жели, али да је њихов утицај на људе, у најбољем случају, благ. Оне заобилазе свест и не постоји отпор према њима, па могу бити донекле успешне помоћу других метода. Поруке у песмама Постоје теорије да се у појединим песмама крију скривене поруке кад се плоча пусти уназад. Ово су неке од њих: - Битлс, „Revolution 9“ - „Напали ме, мртви човече“ - Лед Цепелин, „Stairway to Heaven“ - Наводно се чује: „Ово је за мог слатког Сатану“ - Иглс, „Hotel California“ - Наводно се чује: „Да, Сатана је створио сопствену религију“ - Мајкл Џексон, „Don‘t Stop til You Get Enough“ - Наводно се чује: „Прикључи се морнарици. Придружи се морнарици“ - Бритни Спирс, „Hit Me Baby One More Time“ - Наводно се чује: „Спавај са мном, нисам премлада“.
Прочитајте још:(ФОТО) ОВО ЈЕ ОТАЦ ЕВРОПСКЕ УНИЈЕ: Сива еминенција која је иза кулиса градила нову Европу
Извор: Курир

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА