Најновије

Ево како победити у игри камен, папир, маказе!

Донедавно се сматрало да је веројатност победе у прастарој игри камен, папир, маказе углавном случајна и да тек врло мало зависи од вештине па да ће одабрани предмет у просеку бити победнички једном у три случаја.
Фото: Викимедиа

Фото: Викимедиа

Међутим кинески математичари са Универзитета Зхејианг прошле недеље открили су да већина играча у њој следи одређене устаљене обрасце које је могуће предвидети и искористити за победу. Стручњаци су истражили своју стратегију на великом турниру који су организирали на матичном универзитету. На такмичењу је учествовало 360 студената подељених у групе од по шест учесника. Сваки такмичар одиграо је 300 кругова игре против других чланова групе. Победници су као подстицај добили новчане награде у износима који су зависили од број победа. Према класичним правилима игре, мудро је потпуно насумично одабрати предмет како га противник не би могао предвидети. Овакав узорак у којем сваки од двојице учесника насумично бира предмет с једнаком вероватноћом зове се Насхова равнотежа. Стратегија је добила име по првом теоретичару игре Јохну Форбесу Насху. Анализа је показала да су учесници у свим групамаа уистину сваки од предмета одабрали око трећину пута. Међутим када су пажљивије истражили игру, математичари су открили да у понашању такмичара постоји неочекиван узорак. Наиме утврдили су да су такмичари били склони поновити исти избор након што су са њиме успели победити. Губитници су с друге стране обично мењали одабир предмета који им је донео пораз. Занимљиво је да је чак и тој промени утврђена правилност – с камена би углавном прешли на папир и потом на маказе. Дакле ако би изгубили с каменом, у следећем кругу вероватније би одабрали папир него маказе. Оваква стратегија у теорији игара позната је као условни одговор, а чини се да је усађена у људском мозгу. Кинески аутори студије кажу да човек који познаје наведене узорке може победити у значајно већем броју случајева. Ова једноставна игра занимљива је у истраживањима компетитивног понашања људи. Примера ранији експеримент показао је да играчи несвесно опонашају акције својих противника, што изненађује јер се предност углавном стиче тако да се одигра другачије. Игра камен, папир маказе потиче из древне Кине. Први пут се спомиње у запису с почетка 17. века, али сматра се да је настала још у трећем веку пре нове ере, у времену династије Хан. Извор: Тпортал

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА