Најновије

ПАЗИТЕ СЕ: Ове намирнице вашем телу шкоде!

Намирнице које свакодневно узимамо а које могу довести до здравствених проблема...
Илустрација (фото: pixabay)

Илустрација (фото: pixabay)

Паштете Паштете спадају у групу производа са најлошијим квалитетом. За паштете се углавном користи месо најлошије категорије и МОМ (механички окоштано месо) јер су ове сировине најјефтиније. Око 50% паштете чини све оно што није месо: вода, масноће, кожице, изнутрице, изолати, скроб, со, зачини итд. У паштете иде велика количина соли, која се не осећа толико на укусу јер се у паштете додаје декстроза која маскира укус сланости. За свињске паштете се МОМ не користи у толикој мери, јер је пун везивних ткива и тежак за обраду, док се пилећи МОМ често користи. Саветујем вам да нарочито избегавате паштете у цреву, јер су оне још лошијег квалитета. Посебној групи припадају, такозване, вегетеријанске паштете: од соје, печурака, парадајза итд. Оне су пуне биљних уља и проценат масноће код ових паштета је често већи него код обичних. Производи месне индустрије као што су виршле, саламе, пица шунке итд. код нас се раде на ивици квалитета, али они заслужују посебан текст. Маргарин Због убеђења да су животињске масти лоше по наше здравље, али и због чињенице да је маргарин знатно јефтинији од путера, многи људи су путер заменили маргарином. Маргарин је хидрогенизовано биљно уље, најчешће сунцокретово или кукурузно. Процес хидрогенизације подразумева превођење масти из течних у чврсте, а у маргарин се по закону морају додати витамини А, Д и Е како би састав био што сличнији путеру. У процесу производње маргарина настају транс масти, за које је доказано да утичу на повећање лошег холестерола и смањење доброг холестерола. Конзумирање маргарина је због тога повезано са већим ризиком обољевања од кардиоваскуларних болести. Штетне транс масти Транс масти какве се налазе у маргарину су штетне, чак и у малим концентрацијама. Иако је производња маргарина напредовала и количина транс масти најчешће не прелази 1% (раније је тај проценат износио и до 29%), у путеру таквих транс масти нема (у путеру постоје транс масти које су јако корисне, попут CLA, а путер је богатији природним витаминима које наш организам лакше усваја. Мајонез Око 75% мајонеза чини сунцокретово уље. 100 грама мајонеза има више калорија него 100 грама сланине, с тим што ћете у сланини поред нешто протеина наћи и значајне количине витамина А. Још један пример је да једна кашика мајонеза има више калорија него цела банана. Диет маргарини имају мање масти, али и даље немају никаквих нутритивно вредних састојака. Мајонези са маслиновим уљем имају до 15% маслиновог уља, а остатак је сунцокретово или кукурузно уље. Сунцекротово уље је у нашој традиционалној исхрани већ превише заступљено и нема потребе за још једним непотребним извором. Топљени сир Као што се паштете не праве од чистог меса, тако се ни топљени сир не прави од чистог сира. Добро, можда претерујем, али, заправо, процес производње је сличан. У топљеном сиру има око 50% сира, а остало су вода, протеини, масноће, разни додаци и со. Соли има, отприлике, два пута више него у обичном сиру. Процесом топљења се убијају све пробиотске и друге бактерије које имају позитивно деловање на наш дигестивни тракт и део вазуха из сира се избацује. Укратко, топљени сир је много калоричнији од обичног, без бенефита од стране пробиотских бактерија и има превише соли. Замене за чоколаду Чоколада је сјајна намирница јер садржи какао. Какао садржи антиоксидансе који успоравају старење ћелија и фитонутријенте који могу повећати доток крви у мозак, штите крвне судове, поправљају расположење и фокус. Законом је регулисано да производи који немају довољно какаа не могу бити декларисани као чоколада. Овакви производи могу бити декларисани као какао табла, шећерна табла, замена за чоколаду и слично. У заменама за чоколаду има више шећера, а уместо какао маслаца се углавном користе хидрогенизоване биљне масти или палмино уље. Иако регуларна чоколада има око 50% шећера, због високог удела масти не долази до брзе инсулинске реакције. Свакако, унос шећера треба ограничити и препорука је да конзумирате чоколаду са високим уделом какаа. Енергетска пића Енергетска пића садрже стимуланте као што су кофеин, таурин и преко 10 % шећера, осим ако нису диет варијанте. У овим производима има знатно више кофеина него у кафи, а комбинација са таурином има синергистички ефекат. Стимуланти повећавају крвни притисак, убрзавају рад срца, спречавају нормалан сан и дехидрирају организам. Ова пића никако не треба конзумирати приликом вежбања јер се тако ризикује губитак велике количине воде и електролита, како знојењем приликом вежбања, тако и диуретским деловањем кофеина.
Прочитајте још:Сок од парадајза топи килограмеТри намирнице за које нисте знали да су канцерогене!
Извор: Stajedemo.com
Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Најновије вести - Ратни извештаји

Најновије вести - ПРАВДА