Најновије

ХИТАН ПОЗИВ БАНАКА СВИМ КЛИЈЕНТИМА У СРБИЈИ: Уколико не дођете, блокираће вам рачун!

Од грађана се тражи да дођу у филијалу и дају потребне информације ради спречавања прања новца и финансирања тероризма. Уколико то не учине, неће моћи да обављају трансакције са свог рачуна.

Клијент банке и банкомат (Фото: Јутјуб)

Грађани који у банкама имају отворене текуће рачуне неће моћи слободно да користе новац који имају на њима уколико се до краја новембра не појаве у најближој филијали због провере њихових личних података ради спречавања прања новца и финансирања тероризма. То значи да уколико клијент благовремено не обавести банку да ли је у било каквој пословној вези или сродству с неким функционером, као и да ли сам обавља неку функцију, неће моћи да обавља трансакције са свог рачуна, односно неће картицом моћи да плаћа намирнице у продавници, гориво на пумпи, рачуне у пошти или од куће електронским путем, нити да купује робу преко интернета. Наиме, месец после првог обавештења банака својим клијентима о усклађивању пословања с општим условима пословања, банке у Србији од њих траже да лично дођу у банку како би се ажурирали подаци које банка има о њима.

– Обавештавамо вас да је банка, у складу са важећом законском регулативом, у обавези да спроводи редовно ажурирање података о својим клијентима. У складу с тим, молимо вас да најкасније до 30. новембра посетите најближу филијалу банке ради ажурирања ваших података. Уколико до назначеног рока не буде извршено ажурирање података, бићемо принуђени да, у складу са чланом 7 Закона о спречавању прања новца и финансирања тероризма, обуставимо даље обављање трансакција по рачунима које поседујете у банци – пише у допису једне банке клијенту.

– банке имају обавезу да имају ажурне податке

– банка мора да утврди статус функционера клијента

– давање података и потписивање изјава клијената обавља се у личном присуству

– ажурирање података мора да се заврши до краја године

– банка је по закону дужна да одбије трансакције клијенту који не ажурира податке

Дејан Гавриловић из Удружења банкарских клијената Ефектива каже да ово значи да ће клијентима који се не јаве у банку да ажурирају податке бити онемогућене све трансакције с рачуна.

– Биће им укинуте све трансакције преко тог рачуна, а биће им онемогућено електронско плаћање ако имају е-банкинг. Плата ће моћи да им легне на рачун, јер то не зависи од воље власника рачуна зато што им плату уплаћује послодавац. А ако власник рачуна хоће да користи ту плату, мораће да оде у банку и да лично подигне новац, а тада ће и ажурирати податке – каже Гавриловић и додаје да банке морају тако да поступају ако тако захтевају прописи.

У неколико банака објашњавају да су у обавези да у складу са законом спроведу овај поступак током текуће године, као и да их овај закон обавезује да одбију извршење трансакција клијентима према којима није у могућности да изврши радње и мере познавања и праћења.

Жељко Митровић успешно диригује масама уз велику подршку власти. Погледајте ОВДЕ о чему се ради.

Извор: Курир

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

Бонус видео

Да ли се сећате старе добре хорор рекламе за Војвођанску банку?

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Најновије вести - Ратни извештаји

Најновије вести - ПРАВДА

Urbancube