Најновије

"НЕ БИ ТО БИЛА НАША ПОБЕДА, ВЕЋ ЦЕЛЕ СРБИЈЕ": Српски студенти креирали соларни брод који може да освоји прво место, али постоји један проблем!

У соларни брод који студенти желе да направе потребно је уложити 50.000 евра и то без додатних трошкова путовања и осигурања које је неопходно платити како би брод испловио и могао да се такмичи у акваторију марине у Монаку, где је планирано следеће такмичење. Уместо да тим представи пројекат, на такмичење у Монако путују само два студента да би остварили контакте. Међутим, тим машинаца не напушта нада да ће бар следеће године моћи да се такмиче на  "Solar and Energy Boat Challenge" у Монаку.

Соларни брод (Фото: јутјуб)

“Да бисмо били компетитивни за овај пројекат, неопходне су финансије. Ту су велике ставке материјали од којих се прави брод. Соларни брод углавном је сачињен од карбонских влакана, која су веома скупа. Планирана дужина брода је седам метара и његов труп би био оптимизован за употребу хидрокрила, чија је основна функција да смањује отпор при великим брзинама. На проширеној палуби замишљено је да стоје соларни панели за напајање погона, а снага мотора била би око шест киловата. То је брод којим би управљао човек и имао би 11 квадрата соларних панела из којих се обезбеђује електрична енергија за погон.” - каже Немања Шурбатовић, члан тима "Confluence Belgrade" са Машинског факултета. Студентском тиму и њиховом професору Милану Калајџићу зато, иако су успели да осмисле вредан пројекат, предстоји борба да обезбеде новац.

Брод би имао 11 квадрата соларних панела и снагу мотора од шест киловата

“Државна улагања су буквално нула, али финансирање пројеката и сам буџет нису пресудни да би се постигли одлични резултати. Средства која ми тражимо и која су нам неопходна буквално су минимална и њих углавном добијамо захваљујући донаторима и спонзорима кроз личне контакте.” - каже професор Калајџић.

Претходних година су студенти на челу са професором учествовали на такмичењима и имали су запажене резултате.

“Знање смо показали прошле године, када смо освојили прво место на хидроконтест такмичењу у Сен Тропеу. Тада смо се такмичили са моделом брода на даљинско управљање. За то смо једва сакупили око 10.000 евра, док су, рецимо, наше колеге из Швајцарске за тај пројекат добили 100.000 евра. Претходних година смо освојили треће, па друго место.” - истиче Шурбатовић.

На питање да ли ће успети да скупе средства за брод до следеће године, професор Калајџић не одговара претерано оптимистично.

Декан Машинског факултета: Стручњаци МТУ уверили се у стручност наших људи

“С обзиром на овогодишње искуство, не знам шта бих рекао. У сваком случају ћемо се трудити. Једно је сигурно, знања не мањка, можда смо чак и бољи од колега из иностранства који за овакве пројекте имају на располагању значајно веће буџете. Средства која су нама потребна су минимална, то је улазница на таква такмичења. Верујем да бисмо имали запажен резултат, можда бисмо победили ако бисмо успели да одемо. У том случају, то не би била победа нашег тима или Машинског факултета, већ победа за целу Србију.” - каже професор.

Праве нову серију бродова

Чланови "Цонфлуенце Белграде" тима су Немања Шурбатовић, Божидар Дулић, Игор Ђорђевић, Марко Вег, Тијана Ристић, Петар Караџић, Лука Градинац, Лука Мијатовић, Никола Трајковић, Филип Лакић и Мирослав Косанић. Они тренутно раде и на изради нове серије бродова "Сава" и "Дунав" за "Хyдроцонтест 2019", међународно такмичење студената бродоградње на којем су прошле године освојили прво место у једној од категорија.

У којим деловима света ће бити светска криза због температура, прочитајте ОВДЕ.

Извор: Блиц

Бонус видео

Да ли је цар Јустинијан био Србин - Историја Срба у Илирику

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Најновије вести - Ратни извештаји

Најновије вести - ПРАВДА