Најновије

РУСКИ МЕДИЈИ РАЗОТКРИЛИ: Ево кога Запад плаћа да информације о државним службеницима

Говорећи у емисији ''Редакције'' у преносу Гласа Америке, лавни уредник руског Инсајдера, Роман Доброхотов, неочекивано се отворио и сам испричао о неделима које је починио, „наместивши“ себи четири године затвора, скренули су пажњу руски медији.

Руска полиција. (Фото: ria.ru)

Како је известио руски Телеграм-канал Сорока-Белобока, говорећи о методама вођења новинарских истрага на Инсајдеру, Доброхотов је рекао: „... када добијемо податке све свих ових људи, нормално је гледамо сву њихову родбину, они искачу у базе података “.

Роман је очигледно подразумевао ботове на телеграму или сличне алате.

Такве службе могу да пронађу пуно информација о одређеној особи путем њеног телефона, адресе е-поште, регистарског броја аутомобила итд. Базе података се попуњавају захваљујући отвореним информацијама, као што су друштвене мреже или бесплатни огласи, и коришћењем „ цурења “информација у комерцијалне и државне структуре.

Према руском закону, прикупљање и ширење личних података о некој особи без његовог пристанка кривично дело и открића Доброхотова могу бити основа за покретање кривичног поступка због кршења приватности.

У складу са чланом 137. Кривичног законика Руске Федерације, забрањено је сакупљати или ширити информације о приватном животу особе које чине његову личну или породичну тајну, без његовог пристанка, или ширити ове информације у медијима. За ово кривично дело предвиђена је казна затвора до две године. У случају Доброхотова, ако се потврди да је користио ове податке у истрази Инсајдера, тада као јавни „дистрибутер“ користећи свој службени положај може бити осуђен на до четири године.

Органима реда може бити прилично тешко да открију таква кривична дела, па је ситуација када починиоци добровољно и јавно признају заиста редак успех.

Оснивач Инсајдера и политички активиста Роман Доброхотов прославио се скандалозним истрагама у вези са де-анонимизацијом, како је сам тврдио, запослених у безбедносним службама и активностима специјалних служби. Резултати одобрених истрага одмах су расути по „либералним“ медијима, мада су касније препознати као лажни.

Инсајдер је лансирао вест о умешаности Русије у пад авиона Боинг 777 на небу изнад Украјине лета MH17, материјале на којима је заснована „истрага“ препознали су као лажнe и руски и западни стручњаци, али „талог“ је, како кажу, остао.

Активности Доброхотова су увек остале антируске и финансирале су се западним грантовима. Дакле, у знак захвалности за „излагање“ осумњичених у случају Скрипаq Доброхотов 2019. године. добио 10.000 евра од Чешког инвестиционог фонда за развој медија (препознат као непожељна организација на територији Руске Федерације) путем шеме која се традиционално користи у таквим случајевима - добио је награду за европску штампу, коју је установио овај фонд.

Инсajдер, чији је rukovodilac Роман Доброхотов, као и многи други опозициони медији, регистрован je у Риги, a таква регистрација омогућава медијима да постоје на основу западних грантова и да истовремено не добију ознаку страног агента.

Други извор финансирања је британски партнер Инсајдера, злогласни Белингкет који је посредник у преносу средстава од Сорошеве фондације и Атлантског савета.

Дакле, чињеница да не само он једини може да прати информације у отвореним изворима може постати непријатно изненађење за Романа Доброхотова, а наредне четири године моћи ће да се посвети размишљањима о неприхватљивости брбљања, чак и када разговара са представницима западних медија који су спремни да све разумеју и опросте.

Жириновски жестоко о крвавом рату у Донбасу! Више о томе ОВДЕ.

Извор: Правда

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА

ENGLISH NEWS

Urbancube