Најновије

"Ер Србија била превише оптимистична, сада енормно отказује"

Авио-компанија Ер Србија (Air Serbia) има премало авиона, премало радника, и претерала је у експанзији, пише Ален Шћуриц у колумни на регионалном авио-порталу Замааеро. Он наводи да пребацивање одговорности на Аеродром Београд за отказивања и кашњења летова није поштено, нити може и сме да умањи огромну одговорност коју за то има Ер Србија, која је далеко већа од Аеродрома Београд.

Ер Србија (Фото: Јутјуб)

У анализи Шћуриц наводи да је део кривице Аеродрома Београд јасан, да ту нема расправе, те да су се кашњења дешавала и због проблема у његовом раду, али да то не умањује кривицу Ер Србије.

- Евидентно да је Ер Србија претерала са оптимизмом, превише је натегнула ред летења, није оставила резерву и погрешила, па сада енормно отказује, озбиљно касни и мења авионе - пише у колумнни.

Подсећа да се велика кашњења и отказивања већ дешавају три месеца константно, али да је прошле недеље број отказаних летова истински био значајан и далеко већи него претходних недеља.

- Велики губитак новаца, брдо незадовољних путника. А зашто? Зато што је компанија била преоптимистична. Овај портал (Замааеро) је још у децембру исказао скепсу над овако великом експанзијом и рекао да ће проблеми бити велики. И био је у праву. Kако то да стручњаци компаније то нису увидели? Зашто нису направили рационалнију експанзију? Зашто нису повећали број летова касније? Зашто на концу, када су видели да се све урушава нису смањили број летова и линија. Луфханза је отказала 35.000 летова. Ер Србија је мала беба за то. Али Луфтханза је то направила у фебруару. Нису продавали летове, немају незадовољних путника - пише у анализи.

У анализи се подсећа и на саопштење које је Ер Србија објавила за викенд у којем говори о комбинованом деловању неповољних фактора: кашњење долазака појединих авиона у флоту, кашњење завршетка сервисирања авиона због успореног ланца снабдевања резервних делова, кашњење услед проблема појединих аеродрома са недостатком људства, неповољних временских услуга и последичних губитака слотова.

Осврћући се на то саопштење, Шћурић наводи да је Ер Србија знала да постоје проблеми са снабдевањем резервним деловима и да ће бити кашњења у сервисима и да је то тако већ више од годину дана.

- А ако компанија то зна, а зна, зашто је онда планирала повратак авиона у уговореним роковима. Свима је било јасно да се то неће десити, па је компанија то морала да узме у обзир код планирања операција.

Даље у колумни пише и да је компанија (Ер Србија) знала и за проблеме на аеродромима везано за раднике, јер се и то дешава већ више од године дана, а и аеродроми су благовремено исто најавили и за ову годину – "зашто онда Ер Србија то није узела у обзир код планирања операција?"

- На концу компанија је морала да зна да постоји могућност кашњења испорука авиона и није исте требало да планира за операције одмах по доласку. Поготово је то било евидентно задњих пар месеци, али компанија није реаговала и мислила је да ће се исто променити. Врло оптимистично и нимало реално. И ово се знало, компанија је ово морала узети у обзир, а није - пише Шћурић.

Он наводи и да је важно нагласити да ако је сада, средином јуна тако хаотично, шта ће бити за десет дана када се захукта сезона и још повећа број летова и операција.

Он оцењује и да је Ер Србија "наврат-нанос" набавила Е190 и да тако попуњава рупе и да је "жалосно да компанија не искористи такав авион који би јој и те како требао у операцијама, него он служи да попуњава рупе".

- Kолико ће све то скупа коштати? Kолико ће коштати хитни wет леасови? Kолико ће коштати силне компензације, хотелски трошкови, рерутирања на друге компаније? Kолико оперативних проблема и трошкова везаних уз то је имала компанија у задњих три месеца, псебно у последњој недељи? А колико ће још трошкова имати у наредних четири месеца? Kомпанија наводно троши пола милиона до милион евра дневно на ова кашњења и отказивања. Огроман новац.

Извор: Замааеро

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА