Најновије

НУТРИЦИОНИСТА ПОРУЧУЈЕ: Не знате шта једете, боље да се одмах вратите кајмаку и сланини, ево зашто …

Уколико тренутно са дететом доручкујете мусли преливен јогуртом и радујете се што дан почињете на здрав начин, одмах се зауставите!

Илустрација (Фото: pixabay.com)

Како стручњаци упозоравају, такав оброк садржи најмање 12,5 грама скривеног шећера. Уз то, како они кажу, шећер ствара холестерол, који је окидач за разне болести, али и јаку зависност, која се мери с оном хероинском!

Такође, толики шећер утиче на гуштерачу, која производи инсулин неопходан за регулацију нивоа шећера у крви. Дакле, тај доручак одмах склоните са стола и замените га сиром, сланином, јајима, кајмаком, путером.

Јер скривеног шећера има тамо где га најмање очекујете – у кобасицама, паштети, кечапу, млеку, чак и флашираној води! У Немачкој је објављено истраживање о садржају шећера у разним производима, којих има и код нас.

Кутија житарица које дајемо деци за доручак садржи 43 одсто шећера, што значи да се у оброку од око 60 грама налази чак осам коцкица. У јогурту којим преливамо житарице има четири коцкице шећера у 2,5 децилитра.

Јаја на све начине за доручак

Кенан Мандра, нутрициониста, додаје да производи који се рекламирају као „фитнес“ имају много скривеног шећера који изазива зависност, као од хероина.

– У питању је исти механизам деловања. Никада не треба конзумирати шећер, маргарин, житарице и производе од житарица, сокове и слаткише, супе из кесице и инстант оброке, храну из кесице, тубе, конзерве, кутије, тетрапака и слично.

Уместо тога би требало да једемо купус, салате, броколи, карфиол, патлиџан, парадајз, паприке, маслац, јаја, пуномасне сиреве, кефир, домаће сухомеснате производе, месо и рибу. Свако јутро започните млаком лимунадом.

Основ доручка су јаја на све начине, домаћа пршута и кобасице, домаћи пуномасни сиреви, кефир и, ако можете да нађете, хлеб без брашна – наводи он.

Бранка Мирковић, нутрициониста, каже да је познато да су шећери заступљени у индустријској храни.

– Да бисмо самњили њихов унос, требало би да читамо декларације. Није само конзумни шећер у питању. Синтетичка фруктоза добијена из кукурузног сирупа такође се додаје у храну. Многи и не сањају да у месним прерађевинама има шећера.

Раније је била заступана теза да нам шкоде масноће због холестерола, а исти тај шећер га изазива. Такође, шећер делује на панкреас, у којем се производи хормон инсулин да би се регулисао ниво шећера у крви.

Евидентно је да имамо повећан број оболелих од дијабетеса међу младима. Јогурт са више масноће је квалитетнији од оног са мање јер се у њега додају угљени хидрати да би био гушћи – објашњава она и додаје да је крајње време да се вратимо јајима, сиру, сланини, кајмаку, путеру.

– Уз то, ако томе додамо парадајз, папирику и другу сезонску салату и направимо сендвич, ето здравог доручка за децу и све одрасле – каже она и додаје да кукурузни сируп ствара јаку заивисност, а ставља се у паштету, кобасице, кремове и друге производе.

Дете не може да поједе шољу шећера, а шољу крема може. А толика количина шећера, као што смо видели, врло је штетна. У кечапу, на пример, има више шећера него у сладоледу – закључила је она.

Количина скривеног шећера

– 330 мл јогурта 45 г

– 1л млека са 3,5% масти 47 г

– 500 мл газираног сока 53 г

– 375 г житарица 88 г

– 400 мл кечапа 100 г

– 250 г крема 200 г

– 500 г пахуљица за децу 225 г

– 500 мл витаминске воде 16,5 г.

Коју храну треба да једете свакога дана док су тропске врућине, а која је опасна по здравље погледајте ОВДЕ.

Извор: Ало

Бонус видео

Нутрициониста Горан Ивановић савети за исхрану лети

ПАЖЊА:
Поштовани, молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција „Правде“ задржава право да скрати или не објави коментаре. Коментаре који садрже говор мржње*, псовке и увреде, као и коментаре који се не односе на вест коју коментаришете - не објављујемо. Такође, неће бити објављиване ни псовке и вулгарности, чак и ако читалац који коментарише уместо целе речи стваља звездице.Коментаре којима нам скрећете пажњу на словне грешке, техничке и друге пропусте не објављујемо, као и коментаре који се односе на уређивачку политику, али ће бити прослеђени уредницима и на томе се захваљујемо.Молимо вас да обратите пажњу на правописну и граматичку исправност коментара које шаљете, као и да пишете малим словима, предност ће имати коментари који су написани без правописних и граматичких грешака, а коментари писани великим словима се неће одобравати.
* Закон о јавном информисању – члан 38: Забрањено је објављивање идеја, информација и мишљења којима се подстиче дискриминација, мржња или насиље против лица или групе лица због њиховог припадања или неприпадања некој раси, вери, нацији, етничкој групи, полу или због њихове сексуалне опредељености, без обзира на то да ли је објављивањем учињено кривично дело.

Најновије вести - Ратни извештаји

Најновије вести - ПРАВДА