Naučnici na korak od rešenja jedne od najvećih misterija svemira

Naleti radio-talasa od nekoliko milisekundi koji se periodično javljaju u svemiru već godinama zbunjuju naučnike. Ipak, oni su sve bliži odgonetanju njihovog izvora.
Na korak od rešenja velike misterije (Foto: Pixabay)

Profesor DŽejson Hesels sa Univerziteta u Amsterdamu i Holandskog instituta za radio-astronomiju, vodeći naučnik istraživačkog tima, kaže da se nada da će zahvaljujući određivanju pravca iz kojeg talasi dolaze uspeti da odgonetne o kakvom je objektu reč. Poslednji nalet ukazuje na to da se najverovatnije radi o"izuzetno moćnom objektu", koji u toku jednog minuta proizvede nekoliko naleta. "Pronalazak galaksije u kojoj se izvor nalazi ključan je za bolje razumevanje njegovih svojstava. Jednom kada precizno lociramo njegovu poziciju u okviru svemira, moći ćemo da uporedimo opservacije dobijene pomoću optičkog i rendgenskog teleskopa i vidimo da li se tamo nalazi galaksija", rekao je Hesels. Misteriozni radio-talasi otkriveni su 2007. godine, a naučnici su prethodno pretpostavljali da su određeni kataklizmični događaji uništili njihov izvor. To može biti eksplozija zvezde, poznata kao supernova ili neutronska zvezda koja je kolabirala u crnu rupu. Međutim, najnovije istraživanje, objavljeno u magazinu "Nature", pokazalo je da neki od naleta imaju drugi, permanentan izvor. Ove radio-talase uočili su astronomi koji su analizirali podatke radio-teleskopa Arecibo u Portoriku. Zabeleženi između maja i juna prošle godine, pokazali su slična svojstva sa onima zabeleženim 2012. godine. "Znao sam odmah da će ovo otkriće biti izuzetno bitno za istraživanje neobičnih radio-talasa", izjavio je Pol Šolc, astronom sa Univerziteta "Mekgil", koji je uočio nove signale. Šolc i njegove kolege zabeležili su ukupno 10 brzih naleta radio-talasa. Konačan zaključak još nije donet, s obzirom na to da su nalazi kontradiktorni rezultatima istraživanja koje je prošle nedelje objavljeno u magazinu "Nature". Sukob između dve studije mogao bi da se reši ukoliko se ispostavi da postoje bar dva različita izvora kratkih radio-talasa.
Pročitajte još:Verovatno najbolje objašnjenje gravitacionih talasa (VIDEO)Rus i Amer se nakon godinu dana iz kosmosa vratili na Zemlju