Најновије

НЕ МОЖЕТЕ ДА СПАВАТЕ ЗБОГ ВРУЋИНЕ? Седам једноставних начина да спавате као беба

Ма колико волели лето, високе температуре и спарина знају да нам поремете сан. Преврћемо се у по кревету, комарци зује око нас, а доње рубље нам се лепи за тело. И само што смо склопили очи, већ нас буде цвркут птица и први сунчеви зраци.

Илустрација (Фото: pixabay)

Директор Немачког друштва за истраживање сна Ханс-Гинтер Вес открива шта можемо да урадимо да бисмо се ујутро пробудили чили и одморни.

1. Проветрите ујутро

Спаваћу собу добро проветрите рано ујутро, а током дана држите прозоре затворене, ролетне спуштене, а завесе навучене.

2. Пијте топле напитке

Уместо охлађених сокова и газираних пића из фрижидера, пред спавање попијте топао биљни чај. Тако тело неће морати да троши енергију да би течност загрејао до телесне температуре. Вино и пиво избегавајте.

- Алкохол директно утиче на кардио-васкуларни систем - објашњава Вес. Алкохол додатно ствара топлоту, сан је плитак и подложнији смо кошмарима.

3. Туширајте се млаком водом

Истуширајте се млаком водом непосредно пред одлазак на спавање. Хладна вода скупља поре, па тело теже избацује топлоту преко зноја. После туширања млаком водом ставите зглобове шака испод млаза хладне воде. То ће вас освежити.

4. Лагана ноћна гардероба

Пиџаму или спаваћицу од памука, лана или свиле ставите у фрижидер два сата пред спавање, а пресвуците се непосредно пре него што легнете. Стручњак не препоручује спавање без одеће, поготово поред отвореног прозора. Када ваздух дође у додир са ознојеном кожом, може да се јави укоченост мишића. Ако баш не можете да поднесете ништа на себи, покријте се барем танким чаршавом.

5. Влажна пелена

Окачите влажну пелену или шаршав поред отвореног прозора јер испаравање извлачи топлоту. Поквасите марамицу или фротирски пешкирић и ставите на чело да вам охлади главу.

6. Опрезно с клима-уређајима

Водите рачуна да расхладни уређај или вентилатор не дува директно у вас, јер и ту постоји опасност од кочења.

7. Опустите се

Ко само размишља о томе да мора да спава сигурно неће заспати, јер је притисак највећи непријатељ сна. Што сте опуштенији, то ћете лакше заспати.

Ако вам конобар донесе чашу млаке воде, одмах је вратите. А због чега то треба да радите прочитајте ОВДЕ.

Извор: Блиц

Бонус видео

Зашто треба пити банану и цимет сат времена пред спавање

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Најновије вести - Ратни извештаји

Најновије вести - ПРАВДА