Pročitajte još:(UZNEMIRUJUĆI VIDEO) Zločini koje su počinili Porošenko i njegovi nacistiJedina specifičnost, koja se mora uzeti u obzir je širina koloseka: u Rusiji je ona 1.520mm, dok je u Kini - 1.435mm. Ovo pitanje će morati da se reši u predprojektnoj fazi, u suprotnom vozovi će morati da menjaju točkove, što je za saobraćaj velike brzine prilično neobično, kaže Andrijevski. „Takav projekat velikih razmera će biti realizovan samo zajedničkim naporima Rusije, Kine i Kazahstana, kroz koji će takođe prolaziti linija. Pronaći prihvatljiv oblik podele troškova i prihoda - moguće je prilično brzo. Nije neophodno da svaka strana u postupak donese punu „tašnu“, doprinos može biti i u obliku ispunjavanja određenih zadataka države - učešće u izvođenju radova na svojoj teritoriji, obezbeđivanje neophodnih materijalnih resursa za projekat drugim zemljama“, - kaže vodeći stručnjak „Finam Menadžmenta“ Dmitrij Baranov. Stoga će, čak i trenutno složena situacija u ruskoj ekonomiji teško sprečiti ovaj projekat, uveren je on. Pored toga, njegova realizacija neće početi sutra, ali je vreme za akumulaciju sredstava. Izvor: Fakti.org
Kina planira da izgradi brzi železnički „put svile“ od Pekinga do Moskve
Saradnja Kine i Rusije samo se ubrzala u protekloj godini u kontekstu zahlađenja odnosa između SAD, Evrope i RF zbog sukoba u Ukrajini. Da treba zajedno raditi u oblasti pruga velikih brzina, Moskva i Peking su se saglasili još prošle godine. U oktobru je potpisan memorandum između Ministarstva transporta RF i ruskih železnica, s jedne strane, i Državnog komiteta za nacionalni razvoj Kine i korporacije „Kineske železnice“, s druge strane. Cilj ovog dokumenta je izrada projekta Evroazijskog brzog transportnog koridora Moskva-Peking preko Kazahstana, koji bi uključivao brzu magistralu Moskva-Kazanj. Ukupna dužina pruge biće preko 7 hiljada kilometara, a vreme putovanja - samo dva dana. Ovaj put bi trebalo da postane novi „put svile“. Na teritoriji Rusije, ona će povezati njen centar, Povolžje i Uralski ekonomski region, a zatim štafetu preuzima Kazahstan. Treća deonica puta prelaziće iz zapadnog dela teritorije Kine na severnu - kroz Urumči pa do Pekinga. U novembru je prvi potpredsednik ruske železnice, Aleksandar Mišarin, rekao da će izgradnja novog „puta svile“ trajati od 8 do 10 godina. U pogledu obima i vrednosti, železnička pruga velike brzine Moskva-Peking biće uporediva sa izgradnjom Sueckog kanala. Kanal je imao neposredan i nemerljiv uticaj na celokupnu svetsku trgovinu jer je omogućio obilazak celog sveta u rekordnom roku. Partnerstvo između Rusije i Kine na izgradnji novog „puta svile“ po značaju je u istom redu sa istorijskim ugovorom o isporukama Gasproma 30 milijardi kubnih metara gasa godišnje Kini na 400 milijardi dolara, koji je potpisan u maju 2014. godine. U posebno važne zaključene sporazume takođe spada i razmena rublje i juana od 150 milijardi juana, odnosno 24 milijarde dolara, kao i potpisivanje ugovora o izbegavanju dvostrukog oporezivanja. Nije samo kineska država spremna da ulaže novac u ruske projekte (za razliku od Zapada, koji se muči sa stagnacijom). Promenio se i odnos same Rusije prema kineskim investitorima. Najupadljiviji primer je dopuštanje Kinezima da kao akcionari učestvuju u Vankorskom projekatu. „To je presedan u istoriji. Kinezima smo dali udeo u projektu u kojem nije potrebno ulaganje, za koji nisu potrebne nove tehnologije. Kinezima dajemo ono što nikada nismo davali Evropljanima i Amerikancima. Mi ih nikada nismo puštali u gotove projekte, davali smo im imovinu samo po principu razmene: ako želite da dobijete nešto od nas, morate i vi nešto da date. Od Kineza ne tražimo ništa. To je najvažniji rezultat politike zapadnih sankcija. Mi se približavamo Kini, sviđalo se to nekome ili ne“, - kaže direktor nacionalne energetske bezbednosti Konstantin Simonov. U isti niz spada i promena odnosa Rusije prema želji kineskih automobilskih korporacija da na njenoj teritoriji izgrade fabrike. Kineski automobili su apriori cenovni konkurenti AvtoVAZ-a, zato ih na najvišem nivou nisu baš želeli, dok su evropskim i američkim s lakoćom davali podsticaje za izgradnju fabrika u Rusiji. Sada je nekoliko kineskih proizvođača najavilo izgradnju svojih postrojenja u Rusiji, i njihove investicije su dobrodošle. U početku, Rusija je počela da razvija železnički saobraćaj velikih brzina takođe u partnerstvu sa evropskim zemljama. Tamo su kupuovani brzi vozovi - zbog nedostatka sopstvenog razvoja i tehnologije. Upravo je „Sapsan“ napravio za Rusiju nemački Simens, sa kojim Moskva ima dugu tradiciju poslovnih odnosa. Ostali vozovi „Alergo“ kupljeni su od italijanskog Alstoma. Moskva je imala planove o lokalizaciji proizvodnje „Sapsana“ u Rusiji po nemačkoj tehnologiji, međutim do toga nikada nije došlo. Sada je očigledno da se saradnja u oblasti brzog saobraćaja prbacuje sa evropskog na kineski pravac. Sam Zapad svojim postupcima doprinosi ovom zbližavanju. Evropljani, naravno, već odavno razvijaju brze pruge, i oni su u tome veoma moćni. Međutim, Kina je uspela da uhvati korak sa njima. Peking, kao što je poznato, veoma brzo uči. Tehnologije i znanja iz oblasti železnica Kinezi su stekli na osnovu upravo tih evropskih i japanskih dostignuća. U tehnološkom smislu, organizacija brzih pruga posledica je sporazuma o predaji tehnologije Kini dokazanih stranih proizvođača, kao što su „Bombardje“, „Alstom“ i „Kavasaki“. Usvajanjem stranih tehnologija, Kina aktivno stvara osnove za sopstveni razvoj. Primer takvog razvoja su vozovi serije CRH-380A, vozovi napravljeni u Kini koji dostižu brzine i preko 350km/č. Od 2010. godine, oni se aktivno koriste. Što se tiče tehnologije u oblasti izgradnje železnica, Kinezi su sada daleko iskoračili, naglašava prvi potpredsednik Ruskog saveza inženjera Ivan Andrijevski. Na primer, od 1. januara 2004. godine u zemlji funkcioniše komercijalna železnička linija na magnetnoj levitaciji, za koju je utrošeno 10 milijardi dolara. „Ako Kinezi izgrade u Rusiji barem jednu prugu, makar do Habarovska ili Vladivostoka, oni imaju šansu da pobede konkurente iz Nemačke, čija tehnologija takođe zaostaje za kineskom, koja se, opet, zasniva na naprednijoj francuskoj i japanskoj“ - primećuje Georgij Vašćenko iz IR „Fridom Finans“. Ako se u Evropi bum izgradnje brzih pruga desio ranih 90-ih godina HH veka, u Kini se on dešava s početkom HHI veka. Međutim, u Evropi se nove linije gotovo ne grade, a Kina ne samo da ne prestaje sa izgradnjom već izlazi i na međunarodno tržište (u Meksiku, na primer). Razvijene zemlje sada rade uglavnom na povećanju brzine. A za Kinu je karakterična činjenica da povećava brzinu železničkog saobraćaja istovremeno sa daljim razvojem železničke mreže. Samo od 2010-2012. godine, na razvoj železničke infrastrukture u Kini je izdvojeno oko 355 milijardi dolara, i zemlja nastavlja da ulaže stotine milijardi dolara. Prema stanju iz 2012. godine, dužina kineskih brzih pruga bila je više od 9300km. „Kina poseduje najveću svetsku mrežu brzih i veoma brzih pruga, stoga ima šta da nam ponudi u smislu tehnologije“, - kaže Andrej Andrijevski. U prvom redu, Rusija može da realizuje s Kinezima u prošlosti neostvarene projekate o lokalizaciji brzih vozova u Rusiji. Istina, za to su potrebni vreme i dodatna sredstva, koja su danas ionako ograničena, kaže stručnjak. Kina ne samo da ume i hoće da radi sa Rusijom u oblasti pruga velikih brzina, nego čak može da ponudi jeftinije rešenje ovog velikog infrastrukturnog projekta. Ako projekat novog „puta svile“ iz Moskve u Kinu bude realizovan po kineskoj tehnologiji, tada će njegova početna cena biti 230 milijardi dolara, u protivnom će se povećati za više od 100 milijardi dolara - do 350 milijardi, proračunali su kineski stručnjaci. Ako u svetu cena pruga velike brzine stoji 50 miliona dolara za 1km, onda je u Kini, koja gradi svojom jeftinijom tehnologijom, 33 miliona dolara za 1km (bez dodatnih troškova za izgradnju cele trase u subpolarnoj klimatskoj zoni). Rusiji će dobro doći ne samo kineska tehnologija, već i njihove finansije. Projekat izgradnje prve pruge velike brzine u Rusiji napreduje veoma teško, godinama je razmotran, ali nije prihvaćen. I tih 150 milijardi rubalja iz Fonda nacionalnog blagostanja, koje su u početku odvojene za izgradnju brzih pruga i dalje su pod znakom pitanja. Kina takođe može da obezbedi kredite za izgradnju železnice, koja bi povezala Rusiju sa njom, ako, naravno, budemo koristili kinesku tehnologiju, kaže Andrijevski.
Bonus video
Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.
portala "Pravda" kao i TV produkciju.
Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:
PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.
Kolumne
Cvijetin Milivojević: Za sada bez dobrog naslova
Pravo na pravdu – Ima li pravde – Nepravdom protiv pravde
Raspad države BiH i jačanje islamskog fašizma
Piše: DŽevad Galijašević
VLADIMIR BASENKOV: Rusija i SAD su dva duhovno suprotstavljena pola
Vašington već više od pola veka igra ulogu arbitra i zaštitnika ljudskih prava i sloboda. B...
Vladimir Dimitrijević: Dostojan spomena - izašla je knjiga o LJubi Protiću
Piše: Vladimir Dimitrijević