Najnovije

KAD RUS GRADI U SRBIJI: Pravda sa radnicima „Ruske železnice“ na pruzi Beograd-Bar (FOTO)

„RŽD Internešnel“ je specijalizovana građevinska kompanija koja je deo holdinga „Ruske železnice“ (RŽD), jedne od najvećih kompanija u svetu.

Rekonstrukcija pruge (Foto: Pravda)

„RŽD Internešnl“ radi na četiri velika projekta rekonstrukcije srpske železnice: rekonstrukciji pruge Pančevo-Beograd koja je već uspešno obavljena, rekonstrukciji na Koridoru 10 na jugu Srbije, rekonstrukciji pruge Beograd - Bar, na relaciji Resnik-Valjevo i predstojećoj rekonstrukciji pruge Stara Pazova – Novi Sad.
Pravda je obišla radove na pruzi Beograd-Bar kako bi na licu mesta videli kako napreduje rekonstrukcija ove strateški važne saobraćajnice. „RŽD Internešnel“  sprovodi rekonstrukciju trupa pruge, gornjeg stroja koloseka, dva tunela i 17 mostova, kontaktne mreže, kao i remont svih infrastrukturnih objekata duž pruge, uključujući 10 stanica. Rusi će zameniti više od 120 kilometara kontaktne mreže, a ukupna dužina rekonstruisane pruge će biti preko 41 kilometar od čega se 33,5 odnosi na otvorenu prugu, a 8 kilometara  na koloseke u stanicama i prilazne koloseke.

Ono što je za svaku pohvalu je što niz građevinsko-montažnih radova izvode srpske kompanije i podizvođači među kojima su „Ratko Mitrović“, ZGOP „Novi Sad“, ATM,  „Energotehnika - Južna Bačka“ itd. Po završetku radova na ovoj deonici pruge vozovi će moći da se kreću brzinom od 120 kilometara na čas, kako je bilo u vreme kada je pruga napravljena. Sadašnja brzina kretanja je u proseku 40 kilometara na čas. Vrednost čitavog projekta je 80 miliona dolara.

Kvalitet radova po najvišim standardima

Direktor projekta Vidoje Milentijević kaže za „Pravdu“ da je „RŽD Internešnel“ sve poslove u Srbiji do sada završavao pre roka i da očekuje da će to i ovog puta biti slučaj.
- Svi radovi se izvode po najvišim evropskim standardima. Na rekonstrukciji rade najbolje ruske mašine koje laserskom preciznošću postavljaju nove šine. Stari drveni pragovi menjaju se novim kamenim, postavljaju se nove šine livene iz komada dužine 120 metara. Reč je o najkvalitetnijim šinama autrijske proizvodnje – objašnjava Milentijević.

Ono što usporava rad jeste odlaganje potpunog zatvarnja pruge koje je trebalo da se dogodi od 1. oktobra, ali je na zahtev Elektroprivrede Srbije odloženo za 1. decembar kako bi vozovi mogli da izvlače sušeni ugalj za potrebe grejanja. Ovo odlaganje je napravilo problem za „RŽD Internešnel“, ali oni nisu hteli da sede skrštenih ruku već su počeli da  izvode radove u stanicama gde je to bilo moguće.
- Stanica Vreoci se radi pod saobraćajem i ona ne može da se zatovori. Radovi se izvode u dve faze. Prva faza je gotova i u njoj su urađeni 5,6,7 i 8. kolosek. Čeka se totalno zatvaranje od Resnika do Vreoca da krenemo u drugu fazu.  U stanici Divci je urađen prvi kolosek što je bilo obuhvaćeno prvom dozvolom. Kad smo dobili drugu dozvolu počeli smo da radimo stanicu Valjevo, linije 1,2 i 3, a to je istovarni deo i zamena četiri skretnice. U stanici Slovac završen je donji stroj i polovina koloseka je montirana. Druga polovina nije završena jer projekat nije odgovarao stanju na terenu i postojali su problemi sa podzemnim kablovima, pa se sada čeka izmena rešenja – objašnjava Milentijević.

U toku su radovi na  stanici Lazarevac na prvom i drugom koloseku, kao i petom koloseku u stanici Lajkovac. Pravda je obišla radove u ove dve stanice gde su radnici podizvođača „Ratko Mitrović“ uklanjali stari tucanik sa pruge.

Ne prave Srbiji dodatne troškove

Milentijević ponosno ističe da je „RŽD Internešnel“ jedna od retkih stranih kompanija koja ne podnosi zahteve Srbiji za povećanje troškova  u slučaju odlaganja radova.
- Iako je postojao niz slučajeva u kojima je bilo mogućnosti da "RŽD Internešnel" neke radove  naplati dodatno kao posledica greške u projektu, „RŽD Internešnel“ do sada nije uložila ni jedan takav zahtev - rečeno je. Dešavalo da zbog grešaka u projektu ili nepotpune dokumentacije dolazi do zastoja. Nekad po nekoliko dana čekamo dok ne dobijemo adekvatno rešenje da bi nastavili radove  ali nikad nismo povlačili zahtev za dodatnu naplatu zbog odlaganja – ponosno ističe on.

Milentijević kaže da su na završenoj deonici Pančevo-Beograd postojali problemi sa projektom, na deonici Resnik-Valjevo problem je napravilo odlaganje totalnog zatvaranja pruge, pa ipak „RŽD Internešnel“ nije posegao za zahtevom za dodatne troškove već se dao na radove u stanicama.
Ovakvo ponašanje „RŽD Internešnel“ je za svako pohvalu imajući u vidu da je praksa da strane kompanije u Srbiji, zbog dodatnnih troškova, projekte naplate i duplo više od početne cene, a da i rokovi za završetak radova u istom procentu budu probijeni. Iz ovoga se najbolje vidi da ruske kompanije imaju mnogo više razumevanja za Srbiju od kompanija iza zapadne Evrope.

Najzahtevniji deo projekta

Kada 1. decembra bude zatvorena deonica Resnik-Vreoci počeće i najzahtevniji deo ovog projekta a to je rekonstrukcija tunela Bela reka koji je dužine 3.800 metara. Taj posao trajaće oko osam meseci.

- Potrebno je iz tunela izvući 20.000 kubika materijala, a u tunel mogu ulaziti u rikverc po kamion sa oba kraja. Oni treba da oteraju 12.000 kubika tucanika i još 8.000 drugog materijala. To je posebno komlikovan posao jer mašine u tunelu ne mogu da se okrenu, potrebno je pre početka radova postaviti dobru ventilaciju i osvetljenje, a čeka nas i sređivanje kosina – objašnjava Milentijević.

Renoviraju škole na koridorima koje grade

„RŽD Internešnel“ u Srbiji sprovodi program pružanja pomoći brazovnim ustanovama, pružajući podršku školama u svakom regionu izgradnje.
Ova ruska kompanija je kompletno renovirala kabinet za učenje ruskog i francuskog jezika u OŠ „J.J. Zmaj“ u Vranju, opremivši ga ne samo novim nameštajem i neophodnim nastavnim materijalima, već i savremenom interaktivnom tablom. Takođe su renovirane i druge prostorije opšte namene, zahvaljujući kojima će i uslovi učenja postati komforniji. Ovo je bila treća po redu škola koja je renovirana u okviru programa „RŽD Internešnl“.

Slučajno Rusi

Dobro je znati da je posao rekonstrukcije srpskih železnica dobila kompanija koja radi po najvećim evropskim standardima, završava radove pre rokova predviđenih ugovorom i trudi se da ne pravi dodatne troškove za investitora, iako je investitor nekad odgovoran zbog kašnjenja. 
Sasvim slučajno ta kompanija je iz Rusije.
Izvor: Pravda

Bonus video

Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.

Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:

PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.

Kolumne

Najnovije vesti - Ratni izveštaji

VREMENSKA prognoza

Najnovije vesti - PRAVDA