Čitali ste nedavno da Fejsbuk prati svoje korisnike i njihove onlajn aktivnosti kako bi saznao šta ih to zanima i da bi im u narednom periodu pružio upravo to u vidu reklama. Pretpostavljate, prati i kakve porniće gledate.
Privatnost i istorija pretraživanja na vašem veb pregledaču kompaniji Fejsbuk ne predstavlja nikakav problem, pogotovo kada je velika suma novca u pitanju.
Fejsbuk želi da „skroji“ reklame po ukusu korisnika. Da bi to bilo izvodljivo, ova društvena mreža prati onlajn aktivnosti korisnika. Fejsbuk koristi Lajk, Šer, Login tastere, kao i Fejsbuk vidžete da bi došao do ovih informacija.
Na primer, ako duže vreme pretražujete informacije u vezi sa kartama za Coldplay koncert, Fejsbuk će pokupiti ove informacije kako bi u najkraćem mogućem roku mogao da vam ponudi reklame i druge informacije u vezi sa pomenutim bendom.
Ovo verovatno veliku većinu korisnika i ne brine mnogo. Međutim, Lajk, Šer, Login i Fejsbuk vidžeti takođe mogu pratiti aktivnosti korisnika koje bi trebalo da ostanu privatne. Ako sajt koji nudi porno sadržaj reši da doda Facebook Lilke vidžet, Fejsbuk će znati šta gledate.
Predstavnik kompanije Fejsbuk je izjavio: „Sakupljamo informacije kada korisnici posećuju sajtove trećih strana, kao i informacije iz aplikacija koje koriste naše servise.“
Fejsbuk je Lajk i Šer tastere predstavio 2009. godine. Programeri su mogli da ih koriste na svojim sajtovima godinu dana kasnije. Dve godine kasnije od predstavljanja, Fejsbuk je objavio da 25 posto svih sajtova na internetu koristi Fejsbuk tastere na svojim stranama. Izvor: Mondo