Najnovije

NIŠTA OD NATO PARTNERA: Bugari mole Ruse za remont starih MiG-ova, ili ostaju bez aviona!

Bugarsko ministarstvo odbrane pokrenulo je 7. decembra proceduru izbora kompanije koja bi, prema okvirnom sporazumu, pružila Ratnom vazduhoplovstvu Bugarske integrisanu logističku podršku za 15 dvomotornih mlaznih lovačkih aviona MiG-29 za period od 48 meseci.

Bugarski MiG-29 (Foto: public)

Namera je da se ovim aranžmanom obezbedi nesmetano izvršavanje zadataka dežurstva u sistemu PVO (QRA – Quick Reaction Alert) koja se obavlja u vazduhoplovnoj bazi Graf Ignjatijevo blizu Plovdiva i to sve dok Bugarska kao članica NATO-a ne nabavi nove borbene avione što bi se, u najoptimističnijem scenariju, moglo dogoditi u periodu od 2020-2022. Poziv za podnošenje ponude je poslat samo ruskoj kompaniji RSK MiG koju je bugarsko ministarstvo odbrane, kao originalnog proizvođača MiG-a 29, priznalo kao jedinu koja može da obezbedi stabilnu i sveobuhvatnu logističku podršku za ovaj tip aviona. Kompanija sa sedištem u Moskvi bi svoju ponudu trebalo da dostavi najkasnije do 18. decembra a pregovori sa bugarskim Ministarstvom odbrane bi počeli već sledećeg dana. Imajući procenjena maksimalna dozvoljena finansijska sredstva od 41,56 miliona evra, predviđeni okvirni sporazum između Ministarstva odbrane i RSK MiG bi trebalo da rezultira vraćanjem u operativnu upotrebu kompletne flote RV Bugarske od 12 jednoseda MiG-29A (9.12A) i tri dvoseda MiG-29UB (9.51A). Sporazum bi trebalo da garantuje da bugarske vazduhoplovne snage imaju najmanje 10 letno sposobnih aviona u bilo kom trenutku u periodu od 4 godine uz godišnji nalet jednoseda od 1.000 sati i  dvoseda 450 sati. U pozivu za podnošenje ponude stoji da je potrebno remontovati stajne trapove na 10 aviona, potom remont 13 izbacivih sedišta klase 0-0 Zvezda K-36DM Serije 2, zatim izvršiti inspekcijske radove na avionu MiG-29UB evidencijskog broja ’’14’’, uraditi remont različitih avionskih komponenata i obezbediti planirane i neplanirane isporuke rezervnih delova, potrošnog materijala, instrumenata i specijalnih alata. S četiri nova i 6 polovnih turboventilatorskih motora RD-33 koji su iz Rusije već isporučeni prema ugovoru iz novembra 2016. koji je vredeo 21,8 miliona evra, može se opremiti pet MiG-ova 29 pa se očekuje da će u obnovi operativnosti celokupne flote aviona morati da se nabavi dodatnih 20 RD-33 i to bez rezervnih motora za flotu ovih lovaca. Okvirni sporazum bi bugarskim vazduhoplovnim snagama takođe trebalo da obezbedi neometan pristup infracrveno samonavođenim raketama vazduh-vazduh malog dometa tipa R-60MK i R-73E, poluaktivno samonavođenim raketama vazduh-vazduh srednjeg dometa R-27R1 kao i municiji 30×165 mm za jednocevni automatski top Grjazev-Šipunov GŠ-30-1 kalibra 30mm. Iznenadni i hitni zaokret Sofije prema Kremlju za logistiku MiG-ova 29 dolazi dva meseca nakon što je 5. oktobra bugarski parlament preporučio ponavljanje procesa kupovine novog tipa borbenog aviona za vazduhoplovne snage. S obzirom da je ta nabavka odložena za par godina i da je operativnost flote MiG-ova 29 u međuvremenu ozbiljno opala zbog loše logistike i isteka međuremontnih vremenskih rokova, vlada u Sofiji nije imala drugu opciju sem da započne pregovore sa ruskim vojno-industrijskim kompleksom s ciljem da momentalno obezbedi stabilnu logističku podršku svoje flote 29-ki. U tom procesu Bugarska će najverovatnije insistirati da u ceo posao bude uključen i državni remontni zavod Avionams sa sedištem u Plovdivu. Inače, novi predsednik Bugarske Rumen Radev iskusan je pilot bugarskog ratnog vazduhoplovstva. Pogledajte njegovu akrobatsku izvedbu na MiG-u 29:

Prizemljivanje Spartana

Flota bugarskih višenamenskih transportnih aviona C-27J Spartan će početkom 2018. godine prestati da leti pošto će poslednji operativni primerak biti prizemljen ako se do tada ne nađe rešenje za osiguravanje integrisane logističke podrške proizvođača, italijanskog Leonardo Airkraft. Kriza sa ovim tipom vazduhoplova u RV Bugarske počela je u martu 2017. kada je istekao petogodišnji ugovor o tehničkoj podršci, vredan 25 miliona evra, koji je bio potpisan između bugarskog Ministarstva odbrane i kompanije Leonardo Aircraft. Pri tom, u budžetima za ovu a i sledeću godinu nisu osigurana sredstva da se taj ugovor produži. Proizvođač je već ponudio Bugarskoj novi sporazum o tehničkoj podršci u trajanju od 4 godine po ceni od 17 miliona evra. Ministarstvo odbrane je navodno smanjilo vrednost ponude ali nije uspelo da obezbedi finansijska sredstva koja bi omogućila da se potpiše novi sporazum. Bugarsko RV poseduje tri dvomotorna taktička transportna aviona C-27J Spartan (vojni evidencijski brojevi 071, 072 i 073) koji se nalaze u sastavu 16. transportne vazduhoplovne grupe u vazduhoplovnoj bazi Vraždebna koja se nalazi na severnoj strani međunarodnog aerodroma u Sofiji. Kakav je epilog incidenta na sirijskom nebu između američkih i ruskih aviona, pročitajte OVDE. Izvor: tangosix.rs

Bonus video

Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.

Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:

PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.

Kolumne

Najnovije vesti - Ratni izveštaji

VREMENSKA prognoza

Najnovije vesti - PRAVDA