"Ako sve bude kako bi trebalo, do kraja sledeće godine počećemo i izgradnju metroa. Istovremeno ćemo širiti i mrežu BG voza, što znači da će linija koja sada ide do Batajnice kod Zemuna skretati ka Surčinu. Linija će obuhvatiti centar Surčina, nacionalni stadion koji će biti izgrađen, kao i Aerodrom "Nikola Tesla", rekao je Vesić na otvaranju manifestacije "Bojčinsko kulturno leto" u surčinskom naselju Progar, a preneo gradski Sekretarijat za informisanje.
Vesić je najavio i da će do sredine sledeće godine na beogradskim ulicama biti 374 nova autobusa.
Zamenik gradonačelnika Beograda je to izjavio u obilasku pogona "Gradskog saobraćajnog preduzeća" na Novom Beogradu, gde je smešteno 57 novih autobusa kupljenih od turske kompanije "BMC", saopštio je gradski Sekretarijat za informisanje.
Vesić je podsetio da je u aprilu potpisan ugovor o kupovini 244 autobusa, od čega 70 vozila turske kompanije "BMC" i 174 kineske kompanije "Hajger".
"BMC" ima rok od dva meseca za isporuku vozila i preostalo je da do 24. juna bude isporučeno još 13 autobusa, ali će to uslediti već naredne nedelje, što znači da će svih 70 autobusa biti u funkciji do sredine juna.
Tokom jula počeće da stižu i autobusi kineskog "Hajgera", koji će stizati sukcesivno do oktobra.
Sa ukupno 244 nova autobusa, ovo je najveća pojedinačna nabavka u istoriji GSP",rekao je Vesić.
Do kraja godine biće naručeno još 50 zglobnih autobusa od kompanije "Ikarbus", a za narednu godinu planirana je kupovina još 50 zglobnih i 30 električnih autobusa.
On je rekao da prosečna plata vozača iznosi 65.000 dinara, a pre godinu dana bila je 52.000 dinara, kao i da je Vlada dala saglasnost za zapošljavanje 184 vozača, od toga 84 u stalni radni odnos.
Svim zaposlenima u komunalnom sistemu Beograda, kako je rekao, 28. juna biće isplaćena solidarna pomoć u iznosu od gotovo 42.000 dinara.
"Grad troši godišnje oko 200 miliona evra za prevoz, od čega je svega 50 miliona od naplate karata, a čak 150 direktno dajemo iz budžeta. Nigde u svetu gradski prevoz nije profitabilan, ali se nigde ni ne dotira tri četvrtine ukupnog iznosa. U Beogradu živi oko 730.000 zaposlenih, a markice kupuje svega 117.000 ljudi. Prema našem procenama, oko polovine zaposlenih koristi javni prevoz, dakle oko 360.000. Prema toj proceni, skoro 240.000 ljudi ne kupuje karte i to je neodrživo. Kada bi još 100.000 ljudi kupovalo markice, svake godine bi moglo da se kupi novih 100 autobusa", rekao je Vesić.
Jaka vodena stihija potopila čak 50 kuća i školu! Pročitajte više o tome OVDE
Izvor: N1