Najnovije

DR IVAN PAJOVIĆ: Rusija formira tajnu folotu za bespoštednu borbu sa Zapadom

U  iščekivanju stupanja na snagu apsolutnog naftnog embarga na rusku naftu, Rusija aktivno stvara flotu tankera u senci za snabdevanje naftom prijateljskih zemalja kako bi izigrala i zaobišla sankcije Zapada. Paralelno sa narastanjem tankerske flote, aktivno raste i obim isporuka ruske nafte morskim putem. Obim izvoza nafte iz Rusije u septembru 2022. godine bio je veći nego u februaru 2022. godine.

Piše: dr Ivan Pajović

Zapadni eksperti beleže rekordno povećanje isporuke nafte iz Rusije Turskoj, Kini, kao i neidentifikovanim kupcima (posrednicima). Agencija Blumberg izveštava da ruske vlasti stvaraju flotu tankera u senci sa nepoznatim vlasnicima. Stvaranje ruske tankerske flote u senci potvrdio je i glavni izvršni direktor najvećeg svetskog logističkog operatera danske kompanije Maers Tankers Kristijan Ingerslev, koji je skrenuo pažnju na značajno povećanje trgovine tankerima na tržištu.

Značajan deo tankera, koji ranije nisu bili potrebni velikim transportnim kompanijama, sada se aktivno prodaju po naduvanim cenama u lukama Dubaija, Hong Konga, Singapura i Kipra. Stručnjaci procenjuje da je Rusiji potrebno oko 250 tankera da bi održala trenutni izvoz nafte od 4 miliona barela dnevno. Rusija sada ima na raspolaganju 240 tankera, od kojih su neki ranije prevozili iransku i venecuelansku naftu.

Uočen je i porast slučajeva pretovara nafte sa jednog broda u senci na drugi zbog činjenice da značajan deo supertankera ne može da uplovi u ruske luke na Baltičkom moru. Za utovar nafte iz ruskih naftnih luka aktivno se koriste novi tankeri tipa Aframaks, koji rade kao šatlovi i utovaruju naftu na tranzitnim terminalima u supertankere. Za obavljanje operacija pretovara nafte, ruske kompanije i njima lojalni trgovci naftom koriste sigurne luke u senci koja ne potpadaju pod jurisdikciju zapadnih zemalja. Značajan obim pretovara nafte obavlja se u blizini Azora u autonomnoj oblasti Portugala. Pouzdani izvori govore da ruske naftne kompanije preuzimaju i rizike osiguranja i troškove čartera.

Najveći prevoznik ruske nafte, kompanija Sovkomflot, koja je potpala pod sankcije Zapada, rešila je problem osiguranja preko zapadnih osiguravajućih kompanija privlačenjem ruskih osiguravača. Američka kompanija Exxon Mobil odbila je saradnju sa Sovkomflotom, pokušavajući da omete saradnju ruske kompanije sa Japanom. Uprkos tome, ruski snabdevač je uspeo da zadovolji sve isporuke japanskim potrošačima ruske nafte, što jasno govori da su uporne zapadne opstrukcije praktično neefikasne, uprkos tome što je Japan neupitni saveznik Zapada.

Ekonomski rat Zapada protiv Rusije je u punom jeku, ali još nije dosegao svoj vrhunac. Rusija očigledno ne sedi skrštenih ruku dok se ovaj sukob sve više zaoštrava, već čini sve da spremno dočeka novo vreme i nove smicalice koje stižu od strane njenih neprijatelja.

Ostale tekstove Ivana Pajovića čitajte OVDE.

Izvor: Pravda
 

Bonus video

Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.

Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:

PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.

Kolumne

Najnovije vesti - Ratni izveštaji

VREMENSKA prognoza

Najnovije vesti - PRAVDA