Najnovije

UKRAJINCI PUCAJU PO ŠAVOVIMA: Ruski aligatori ih razvaljuju

Kontaofanziva propada, sada je jasno.

Ovo je napisao penzionisani pilot i vojni analitičar Vijainder Thakur za „Jurassic Times”.

„Ukrajinske trupe su se od samog početka suočile sa neočekivanim i veoma neprijatnim iznenađenjima, koja su uključivala dobro postavljena minska polja, opremu za daljinsko izviđanje i upotrebu jurišnog helikoptera Ka-52 Aligator“, napisao je Takur.

On je naveo da su posebnu ulogu u svemu imali helikopteri Ka-52M, najnovija varijanta „aligatora“, koji su danonoćno i u svim vremenskim uslovima efikasno uništavali ukrajinska oklopna vozila. Ostaci ukrajinskih oklopnih vozila, koji su zatrpani ratištima, naterali su kijevske zvaničnike, koji takve informacije obično drže u tajnosti, da se javno žale na smrtonosnost Ka-52.

Ukrajinski zvaničnici krivili su zapadne sile što nisu adekvatno naoružale svoje snage.

Kako je rekao, sada su vapaji Kijeva da mu Zapad pošalje lovce F-16 postali još uporniji i agresivniji.

Ukrajinski zvaničnici veruju da bi F-16 mogao da predstavlja efikasan odgovor na dominaciju ruskih snaga u vazduhu. Neki zvaničnici iz Kijeva tvrde da su ukrajinski piloti već počeli obuku na F-16 u jednoj od zemalja EU.

Zašto su Ka-52 tako efikasni?

Izvanredna karakteristika Ka-52M, najnovije varijante Ka-52, je njegova sposobnost integracije sa sistemom komande na bojnom polju, što olakšava deljenje podataka sa dronovima, kao i sa drugim helikopterima i avionima.

AESA radar, koji ima Ka-52M, može da otkrije letelice na udaljenosti od 15 kilometara, dok se zemaljski ciljevi veličine tenka detektuju na 12 kilometara. Radar takođe ima GOES-451M – napredni optoelektronski sistem dugog dometa za detekciju i identifikaciju ciljeva.

Ka-52 nosi nekoliko raketa vazduh-zemlja kratkog, srednjeg i dugog dometa za gađanje oklopnih i kopnenih ciljeva. Kombinacija mrežnih mogućnosti i komunikacija visokog propusnog opsega omogućava Ka-52 da bude tamo gde je najpotrebniji.

U režimu pravolinijske vidljivosti (LOBL), pilot označava metu na displeju pre lansiranja projektila. Raketa se zatim autonomno usmerava na metu, omogućavajući pilotu da promeni pravac odmah nakon lansiranja.

U režimu van vizuelnog dometa (BVR), pilot lansira raketu sa poznatim koordinatama cilja, bez vizuelnog kontakta sa metom.Projektil neprekidno emituje video tokom leta, pogađajući metu bez ikakve dalje akcije pilota. Napad projektila može biti prekinut u bilo kom trenutku, kada projektil skrene sa kursa i samounište se.

Ukratko, izvanredne performanse Ka-52 mogu se pripisati kombinaciji senzora i raketa dugog dometa. Zajedno, oni omogućavaju Ka-52 da gađa ukrajinska oklopna vozila bez ulaska u domet prenosivih raketnih bacača (MANPADS).

Činjenica da Ka-52 funkcionišu bez straha da će biti oboreni od strane ukrajinskih lovaca povećava njihovu smrtonosnost.

Ruski PVO sistemi (S-300, „buk-M3“ i „pancer“) sprečavaju ukrajinske lovce da sa srednje visine napadaju helikoptere Ka-52, a ruski lovci Su-35S i Su-30SM sprečavaju približavanje niskoletećih MiG-ova. -29 i Su -27 na bojnom polju.

ZBOG OVOG LETKA DRHTI PLANETA! Deli se u Ukrajini i Poljskoj (FOTO)

Izvor: B92.net

Bonus video

Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.

Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:

PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.

Kolumne

Najnovije vesti - Ratni izveštaji

VREMENSKA prognoza

Najnovije vesti - PRAVDA